חדשות    

דש איפקס – נפגע משמעותית מהפחתת דמי הניהול בקופות

בית ההשקעות דש אייפקס דיווח כי הוא צפוי להיפגע באופן משמעותי כתוצאה מהפחתת תקרת דמי הניהול על הגמל וכן מביטול האפשרות של הגופים המוסדיים לגבות דמי ניהול על תעודות סל הנמצאות בהשקעות שלהם. הנהלת דש איפקס מוסרת בדיווח לבורסה – "פרסומים שונים, צפויות להיכנס לתוקפן שתי הוראות דין, האחת קובעת תקרת דמי ניהול לחברות המנהלות קופות גמל והמאפשרת לגבות בנוסף דמי ניהול על ההפקדות השוטפות והשנייה אוסרת על גופים מוסדיים לשלם דמי ניהול בגין החזקת תעודות סל מנכסי העמיתים.

"בהתאם לפרסומים לגבי תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(דמי ניהול), התשע"ב-2012 דמי הניהול המקסימאלים שחברות מנהלות קופות גמל תהיינה רשאיות לגבות החל משנת 2013 הינם 1.1% מהיתרה הצבורה, והחל משנת 2014 הינם 1.05% מהיתרה הצבורה. כמו נקבע כי החברות המנהלות תוכלנה לגבות בנוסף עד 4% מההפקדות השוטפות לקופות אלו.

"בהתאם לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(הוצאות ישירות בשל ביצוע עסקאות)(תיקון), התשע"ב-2012 וחוזר האוצר בדבר הוצאות ישירות בשל ביצוע עסקאות נקבע כי החל מיולי 2012 דמי הניהול בגין תעודות סל (למעט תעודות סל שנקבעו) ישולמו מתוך דמי הניהול אותם גובה הגוף המוסדי מנכסי קופות הגמל או מכספים העומדים כנגד ההתחייבויות.

"להערכת החברה, הוראות הדין האמורות לכשיכנסו לתוקפן, עלולות להשפיע באופן שלילי ומהותי על ההכנסות והרווח הנובעים ממגזר הגמל וממגזר תעודות הסל וכפועל יוצא על הכנסות החברה ורווחיה.
להערכת החברה, בעקבות הוראות דין אלו, לא צפויות להירשם הפחתות בנכסים הבלתי מוחשיים שיוחסו ליחידות פעילות קופות הגמל ותעודות הסל הרשומים בדוחות הכספיים של החברה .

החברה בוחנת פעולות וצעדים למתן את השלכות הוראות הדין האמורות. בנוסף, פרסומים שונים כגון קביעת סף מינמאלי לדמי ניהול בגמל עשויים אף הם למתן את ההשלכות האמורות בתחום הגמל