חדשות    

האוצר מתעורר – יגביל מכירת פוליסות ביטוחי חיים

בשנת 2013 תיפסק מכירת ביטוחי החיים / ביטוחי המנהלים עם מקדם המרה מובטח, כלומר – לא יהיו ביטוחי מנהלים עם פנסיה ידועה וקבועה מראש. הסיבה – עלייה בתוחלת החיים, והחלטת האוצר לבטל את המכשיר הזה. המשמעות – פחות כסף לפנסיה, אבל, עד סוף השנה עדיין ניתן להצטייד בפוליסה עם מקדם קצבה קבוע ובמילים פשוטות עם קצבה ידועה לפנסיה.

זאת כמובן פרצה, ועכשיו באוצר החליטו לסגור אותה – המפקח על שוק ההון והביטוח באוצר, פרופסור עודד שריג מגביל את ביטוחי המנהלים ומונע את הגדלת ההפקדות בעתיד. האוצר פשוט לא יאפשר להגדיל את ההפקדות בפוליסות האלו בשיעורים גדולים מעבר לגידול טבעי בשכר.

בדרך הזו האוצר נלחם בפוליסות מגירה. פוליסות שנמכרות רק כדי שישכבו במגירה ובעת הצורך  יתעוררו לחיים במקביל להפקדות של החוסך/ מבוטח. פוליסות מגירה שומרות על התנאים כך שלכאורה אם פותחים אותן במהלך השנה (עד סוף השנה) הם עדיין עם קצבת פנסיה קבועה, וניתן שלא להשתמש בהן, לא להפקיד בהן אלא בעתיד, בטווח בינוני ורחוק ועדיין הן יהיו עם התנאים הטובים ובמיוחד עם קצבת פנסיה קבועה. אבל זהו – האוצר סוגרת את הפרצה הזו. רוצים פוליסה כזו, אין בעיה אבל תמשיכו להפקיד בה באופן שוטף, שזו כמובן גם בעיה – יש כאן מוצר איכותי עם חלון הזדמנות קטן ומן הסתם רבים יקפצו וירכשו אותו לפני שהוא יבוטל. ולכן, האוצר קבע כי חברות הביטוח אמנם יכולות לשווק את פוליסות הביטוח האלו אבל לא יותר מ-150% מהיקף הפוליסות האלו שהיה בשנה שעברה (בתקופה המקבילה בשנה שעברה).