חדשות    

האטה בנדל"ן? שיכון בינוי מכרה פי 3 ביולי 2012!

שנה אחרי המחאה החברתית ואין חדש תחת השמש; הציבור רץ לקנות דירות, המחירים עולים.  בחודש יולי 2012 נרשם שיא של 15 חודשים במכירת דירות חדשות על ידי קבלנים, כאשר שיכון ובינוי נדל"ן, המנוהלת על ידי תמיר דגן, שוברת שיא מכירות – 118 דירות פי 3 מבחוד המקביל ב-2011.

שיכון ובינוי נדל"ן מכרה דירות בהיקף כולל של 200 מיליון שקל במקומות שונים ברחבי הארץ. בחודש המקביל ב-2011 נמכרו 40 דירות בשווי כולל של 74 מיליון שקל. מתחילת השנה מכרה החברה  527 דירות בסך כולל של860 מיליון שקל.

תמיר דגן, מנכ"ל החברה, אמר במספר הזדמנויות שמחירי הדירות לא יירדו, וכן הוא הדגיש כי במחירים טובים דירות נחטפות. הוא הסביר בעבר שבפריפריה כמו למשל חדרה, זכרון יעקב, יבנה גדרה ועוד יש ביקושים גבוהים, ועל רקע התוצאות הטובות של יולי הוא שוב הדגיש כי יש חזרה של רוכשים פוטנציאלים לשוק הדירות. להערכתו, הקונים הבינו שלא תהיה ירידה דרמטית ולכן הם חוזרים לשוק. הבעיה לדעתו בענף הדירות למגורים היא שאין טיפול בבעיה הגדולה של היצע הדירות. הוא מצביע על הירידה בהתחלות בנייה כנתון מדאיג.

דגן מתכוון לכך שאם לא יהיה טיפול בצד היצע הדירות, אם הממשלה לא תדאג שהיצע הדירות יהיה גדול מספיק מול הביקושים הקבועים לדירות, אזי המחירים עשויים להמשיך ולעלות.

כך או אחרת, שיכון ובינוי היא רק דוגמה אחת – דוגמה גדולה אמנם (החברה היא מהמובילות בענף), אבל נראה שהיא בהחלט מבטאת את המגמה. ניתן להתרשם מהדוחות הכספיים של חברות הנדל"ן שמשהו קרה בחודשים האחרונים – סוג של התעוררות בהיקף העסקאות ובמחירים, ונראה שזה ממשיך גם לחודשי הקיץ.