חדשות    

האינפלציה בארה"ב ממשיכה להיחלש: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% ביוני, פחות מהתחזיות

יו"ר הפד, ג'רום פאואל
מעודכן ל-07/2023

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה ב-0.2% בחודש יוני ומשקף קצב אינפלציה שנתי של 3%, ירידה משמעותית לעומת קצב אינפלציה שנתי של 4% שנרשם בחודש מאי. בנטרול רכיבי המזון והאנרגיה התנודתיים, מדד הליבה עלה ב-0.2% ביוני ומשקף אינפלציה שנתית של 4.8% לעומת 5.3% בחודש מאי.

נתוני המדד מבהירים כי האינפלציה בארה"ב ממשיכה להגיב להעלאות הריבית המתמשכות, והיא בהחלט נחלשת בהדרגה, לאחר שנגעה בשיא של 9.1% בחודש יוני 2022. עם זאת, בעיקר על פי מדד הליבה, שמחירי הרכיבים בו יותר נוקשים, האינפלציה בארה"ב עדיין רחוקה מהיעד של הפד.

בהחלטת הריבית האחרונה שלו, בחר יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי ג'רום פאואל להותיר את הריבית ללא שינוי, לאחר שהגיעה לרמה של 5%-5.25%, אחרי עשר העלאות רצופות מאז מרץ 2022. עם זאת, פאואל הדגיש כי לא מדובר בסופו של המהלך, וכי קרוב לוודאי שיהיו העלאות ריבית נוספות בהמשך, בטרם יחליט הפד לעצור לחלוטין, וכי החזרה למדיניות של הקלה מוניטרית רחוקה אף יותר.

מכאן, שעל אף נתוני המדד המעודדים לא מן הנמנע שפאואל וחברי הוועדה המוניטרית של הפד יחליטו בכל זאת על העלאת ריבית נוספת בישיבה הבאה של הבנק המרכזי שתתקיים ב-26 ביולי. אלא אם יתרחש משהו ממש בלתי צפוי עד אז, מדובר יהיה בהעלאה מתונה בשיעור של 0.25%.