חדשות    

האינפלציה בארה"ב נבלמת: מדד המחירים לצרכן ליולי עלה פחות מהציפיות

יו"ר הפד, ג'רום פאואל
מעודכן ל-08/2022

מדד המחירים לצרכן האמריקאי עלה בקצב שנתי של 8.5% בחודש יולי, פחות מהתחזיות ופחות מדד יוני שעלה ב-9.1%. זוהי עלייה נמוכה מהציפיות, המהווה אינדיקציה לכך שהאינפלציה בארה"ב נבלמת. כלכלנים ציפו לעלייה של 8.7% במדד. עם זאת, מדובר עדיין בקצב אינפלציה מהיר למדי, שנמצא בשיא של קרוב לארבעים שנה.

ההיחלשות היחסית נובעת מירידה במחירי הנפט שאיבדו 4.6% ביולי ומחירי הבנזין שירדו ב-7.7%, וקיזזו עלייה של 1.1% במחירי המזון ועלייה של 0.5% במחירי השכירות.

בנטרול מחירי המזון והאנרגיה, שנחשבים לתנודתיים, עלה מדד הליבה בקצב שנתי של 5.9% וחודשי של 0.3%, לעומת התחזיות לעלייה של 6.1% ו-0.5%, בהתאמה.

נתוני האינפלציה מצטרפים לנתונים חיוביים משוק העבודה האמריקאי שהצביעו על תוספת משרות גבוהה מהצפוי ועל שיעור אבטלה של 3.5%.

ההיחלשות המסתמנת באינפלציה היא סימן חיובי מבחינת הפדרל ריזרב שביצע עד כה ארבע העלאות ריבית חדות במטרה לרסן את האינפלציה. נכון לעכשיו נמצאת הריבית בארה"ב ברמה של 2.25%-2.5%. נכון לעכשיו התחזיות מדברות על העלאה נוספת של 0.75% בישיבת הבנק המרכזי הבאה בספטמבר, אך הנתון הנוכחי עשוי לאותת לפד כי הוא יכול למתן את קצב ההעלאות.