חדשות    

לידר: "האינפלציה עד יוני צפויה להיות גבוהה על רקע עונתי והעלייה במחירי הדלקים"

בית ההשקעות לידר מתייחס לנתוני המאקרו שפורסמו בשבוע החולף, ובפרט לשיעור האינפלציה הצפוי: "מדד מרץ היה מעט נמוך מההערכות המוקדמות, בדומה למדדים מתחילת השנה"

בית ההשקעות לידר שוקי הון מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו שבועית, ובה התייחסות לשיעור האינפלציה.  לידר מציינים כי מדד חודש מרץ היה מעט נמוך מההערכות המוקדמות, בדומה למדדים מתחילת השנה. אינפלציית הליבה עלתה ב – 0.4% בלבד ב – 12 החודשים האחרונים. בנוסף מציינים לידר כי להערכתם, האינפלציה עד חודש יוני צפויה להיות גבוהה על רקע עונתי וכן העלייה במחירי הדלקים.

בלידר מתייחסים בנוסף למספר נתוני מאקרו שפורסמו בשבוע החולף, ומציינים כי מדד מנהלי הרכש עלה ב – 1.5 נקודות ל – 50.2 בחודש מרץ. כמו כן, פורסם בשבוע החולף כי מספר התיירים הנכנסים התייצב בחודשיים האחרונים על רמה נמוכה יחסית. לידר מציינים כי  לפי הגידול בהכנסות ממסים, מסתמנת התרחבות בצריכה הפרטית בחודש מרץ.

מיטב דש: "התנאים הכלכליים במשק תומכים בעלייה מתונה בסביבת האינפלציה"

לידר שוקי הון מתייחסים למדיניות המוניטארית של בנק ישראל, ומעריכים כי בנק ישראל צפוי לשמור על יציבות בריבית בסוף החודש. על פי סקירת לידר שוקי הון, העלייה בציפיות האינפלציה קדימה תקשה על הורדת ריבית נוספת. לידר מציינים כי בנוסף, הנתונים הכלכליים מצביעים על קצב צמיחה סביר.

יחד עם זאת, מציינים לידר כי השקל חזר כמעט לרמתו ערב הורדת הריבית ב – 23.2.15 (מול הסל). אין לפסול מהלך מפתיע של רכישה מסיבית של מט"ח או אפילו אג"ח ממשלתי במידה והשקל ימשיך להתחזק בצורה משמעותית.

באשר למתרחש בשווקי העולם: ה – ECB מרוצה מההשפעות החיוביות של ההרחבה הכמותית על הכלכלה האירופית.  מסתמנת התרחבות בייצור התעשייה באירופה (1.1% + בפברואר). לידר מציינים בנוסף כי בארה"ב הנתונים הכלכליים ממשיכים לאכזב מעט: ירידה בייצור התעשייתי ועלייה מתונה בלבד במסחר הקמעונאי. עקב כך הדולר נחלש ל – 1.08 $ ליורו ביום שישי.

לידר: "המדיניות המוניטרית בחודשים הקרובים תושפע מכיוון השקל וסביבת האינפלציה"

בנוסף מציינים לידר כי סין צמחה ב – 7% בהשוואה שנתית ברבעון א' אך מסתמנת התמתנות בייצור התעשייתי (5.6% בהשוואה שנתית) ובמסחר הקמעונאי (10.2%). כמו כן, מציינים לידר שוקי הון בסקירה כי קרן המטבע שמרה על תחזית הצמיחה הגלובלית בשיעור של 3.5%  השנה, עם 1.6% בצמיחה באירופה, 3.1% בארה"ב ו – 6.8% בסין.