שוק ההון    

האם החולשה באג"ח HY מאיימת על שוק המניות?

בית ההשקעות אופנהיימר מתייחס בסקירותיו למניות מומלצות על פי גישת הערך, אבל גם לשיטה הטכנית יש באופנהיימר מקום. ארי וואלד, האסטרטג הטכני באופנהיימר,  מתייחס לחולשה האחרונה בסנטימנט המשקיעים, כפי שהיא משתקפת בסקרי המשקיעים וביחס בין קניות אופציות פוט (אופציית מכר) וקול (אופציית רכש).

כמו כן, הסקירה מתייחסת לתופעה מדאיגה נוספת של ירידות באפיק אג"ח High-Yield ( אגרות חוב בתשואות גבוהות בגלל סיכון גבוה יותר מאשר אגרות חוב ממשלתיות)  ובקרן סל iShares High Yield Corporate Bond ETF (סימול: HYG) המספקת חשיפה לאפיק זה. בנוגע לסנטימנט המשקיעים, מציין ארי וואלד כי לאחר תקופת האופוריה של החודשים האחרונים, ניתן לראות חזרה לזהירות בקרב המשקיעים, תופעה שהיסטורית מעידה על מיצוי מהלך הירידות. בנוגע לשוק ה HY . חשוב לציין כי החולשה באפיקי החוב מגיעה דווקא מהסקטורים הדפנסיביים, כגון שירותי תקשורת וצריכה בסיסית, כלומר מאפיקי השקעה בעלי מתאם שלילי עם שוק המניות הכללי. בנוסף, עליה כללית בתשואת אגרות החוב האמריקאיות שחלה לאחרונה מהווה אינדיקציה היסטורית חיובית עבור שוק המניות.

 בנוסף, ממליץ האסטרטג האסטרטג הטכני של אופנהיימר על המלצות למגזרים מסוימים, המלצות אלו הם בדומה לקו הכללי שהציג וואלד בחודשים האחרונים, כשבין המומלצות – מגזרי הטכנולוגיה (קרן סל: XLK), הפיננסים (קרן סל: XLF) והתעשיה (קרן סל: XLI), וכן על קרן הסל של מניות המומנטום (סימול: MTUM). לעומת זאת, הוא ממשיך להחזיק בדעה שלילית לגבי הסקטורים הדפנסיביים של שירותי התקשורת (קרן סל: IYZ) והצריכה הבסיסית (קרן סל: XLP), המפגינים חולשה הן באפיק המנייתי והן באפיק האג"ח.

ובנוגע למניות – הסקירה של וואלד, מונה רשימות מניות מומלצות ולא מומלצות בסקטורים שונים, כאשר רשימת המניות המומלצות כוללת מספר נציגות רשימת "אופקים רחבים": מניית Valero (סימול: VLO) בסקטור האנרגיה, מניית Wal-Mart (סימול: WMT) בסקטור הצריכה הבסיסית ומנייתHome Depot  (סימול: HD) בסקטור צריכת המותרות.