חדשות    

האם יוגדל הפיצוי לתושבי גבעת עמל?

צילום: ויקיפדיה. https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Ori~

כך נרמז בהודעת כחלון לתושבי השכונה. זאת לאחר שההסכם בין רשות מקרקעי ישראל לבין היזמים בעלי הקרקע משנת 1961 הופר, לטענת התושבים

"  בעוד יצחק תשובה, בעלי הקרקע, דורש לפנות את התושבים, אמר שר האוצר כחלון לתושבי השכונה:"הסיפור לא פשוט, אך אמשיך ללוות אתכם איפה שלא אהיה. אתם פה בזכות ההתעקשות שלכם והרצון העז להילחם על הבית, אני והמדינה נעזור לכם להגיע לפתרון הולם".

 בהודעה שהוציא כחלון הוא  התייחס לפנייה שקיים לפני כשבועיים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ לחברת אלעד מגורים. קמיניץ ביקש  את תגובת החברה לטענות התושבים כי ההסכם בין רשות מקרקעי ישראל לבין היזמים בעלי הקרקע משנת 1961 הופר, מפני שהחברה לא מימשה את הבנייה בתוך פרק זמן קצוב שנקבע בהסכם.

 

"זו פעם ראשונה שבודקים אחורה עוול של עשרות שנים ועו"ד קמיניץ פועל באומץ רב", אמר כחלון. "אם יבדקו מי צודק ומי לא – הצדק יהיה בצדכם. אלה הזכויות שלכם ולא שלנו. אני השליח שלכם. אני בטוח שאת הצדק שלכם תקבלו."

,לפי התוכנית יוקמו בגבעת עמל שני מגדלים נוספים על קרקע בבעלות עיריית תל-אביב הכוללת זכויות בנייה ל-160 דירות.

בשכונה נותרו כיום  רק עשרות משפחות, בעוד לפני כשנתיים כל התושבים נתבעו על-ידי  תשובה ואלעד מגורים עבור לסילוק יד ולתשלום דמי שימוש. בפסק הדין שניתן לאחרונה  נקבע כי יש להכיר בזכות התושבים לקבל פיצוי, וכי על היזמים לשלם פיצוי בסך 34 מיליון שקל לכל תושבי השכונה שעדיין לא פונו. זהו סכום נמוך מדרישת התושבים.

תושבי גבעת עמל הגיבו לכחלון בברכות: "במהלך הקדנציה שלך כשר אוצר עמדת איתנו בקשר רצוף וביוזמתך ובנוכחותך נערכו פגישות עבודה עם בכירים ברמ"י, באוצר וביועמ"ש. היה לנו חשוב בעיקר להוציא את רשות מקרקעי ישראל מהאדישות האכזרית שלה ומההתנערות שלה מאחריות לתושבי גבעת עמל, ובקדנציה שלך ראינו לראשונה שינוי היסטורי בעמדה של המינהל לגבי השכונה ולגבי עתיד התושבים. היית גורם ממשלתי ראשון שעמד לצידנו, שהקשיב באמת לסיפור שלנו ושל הורינו. מקווים להמשיך לפעול איתך לפתרון הוגן ולצדק היסטורי לגבעת עמל כשר אוצר אחרי הבחירות".

תושבי פריפריה – מגיעה לכם הטבת מס (גדולה)! אל תפספסו

פינוי בינוי – כל מה שצריך לדעת