חדשות    

האם ירושלים תעלה על מפת המגורים המשותפים של WeWork ?!

האם WeWork תעלה את ירושלים על מפת המגורים המשותפים?! טרנד המגורים המשותפים תופס תאוצה בעולם וגם בארץ. בתל אביב כבר קיים מתחם מגורים משותף  שאותו יזמה חברת VENN בשיתוף עם קרסו נדל"ן.

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה תוספת בנייה לבניין המשביר בירושלים וההערכה היא כי WeWork תסכור את השטחים שייתווספו לבניין.

המודל של המגורים המשותפים פונה לאוכלוסייה הצעירה המתקשה להתמודד עם שכר הדירה הגבוה במרכזי הערים. המודל מציע לצעירים לשכור דירת מגורים קטנה מאד במתחם םהמספק להם את כל צרכיהם, אך באופן משותף עם שאר השוכרים במתחם, באופן שמזכיר את הקומונות של שנות ה-70 או את המודל על פיו פועל הדיור המוגן למבוגרים.

ניתן ליקרוא עוד על מודל המגורים המשותפים במדריך שלנו – כאן.

הוועדה המחוזית לתכנות ובנייה בירושלים אישרה את התוכנית של חברת הכשרת הישוב, לתוספת זכויות בנייה בבניין המשביר שבו שוכרת WeWork את מרבית השטחים. התוכנית שאושרה כוללץ תוספת של 6 קומות ל-4 הקומות הקיימות. בסה"כ יתווספו לבניין, על פי התוכנית שאושרה כ-2,200 מ"ר של שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-4,300 מ"ר שטחי מסחר ו-98 דירות. שטח המגרש העומד ברחוב המלך ג'ורג' במרכז הבירה, עליו עומד בניין המשביר, הוא כ-1.7 דונם וההערכה היא כי WeWork היא זו שתשכור את שטחי המגורים והמשרדים שיתווספו לבבניין לאחר שיורחב.

מעיריית ירושלים נמסר כי המודל של מגורים משותפים תואם את מדיניות העירייה לאפשר הגדלת ההיצע של דירות קטנות במרכז העיר על מנת לאפשר לצעירים להתגורר בו ולהפוך את המקום לאזור המתאפיין בעירוב שימושים של מסחר, מלונאות, תעסוקה ומגורים.

העירייה מאפשרת לבנות דירות קטנות של עד 45 מ"ר מבלי שיהיה צורך במקומות חניה נוספים, על מנת לעודד מגורים במרכז העיר מבלי להעמיס על התשתיות.

בעבר הודיע גם עיריית ת"א הודיעה על כוונתה לקדם את פרויקט מגורים משותפים שלWeWork בשיטחה.

WeWork הוקמה ב־2010 על ידי הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלבי. ל- WeWork מתחמי עבודה קיימים בתל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה והרצליה. ב־77 סניפי החברה הפרושים ברחבי העולם עובדים כ־270 אלף איש.

עיריית ירושלים מקדמת את פתרון ה-Co-Living