האם ישונה המיסוי על החיסכון הפנסיוני?
חדשות    

האם ישונה המיסוי על החיסכון הפנסיוני?

האם ישונה המיסוי על החיסכון הפנסיוני? זאת השאלה שעמדה במוקד דיון של וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), מתנגד בחריפות להטלת מיסוי על חיסכון פנסיוני . כץ אמר – "אני נזכר היום בדברים שאמר שר האוצר לפיהם בעוד שנתיים יהיה פה טוב. אבל אינני מבין מדוע צריך לפגוע בחסכונות בני 40 שנה כדי לפתור בעיה של שנתיים. מצד אחד, מצהיר משרד האוצר שהוא מעודד חיסכון, ומצד שני, סוגר את החיסכון הפנסיוני בישראל. זו סתירה , איזו סיבה תהיה לעובדים לחסוך לפנסיה לא נודעת עם דמי ניהול גבוהים מעל תקרת ה- 14,731 ש"ח בחודש שהאוצר מעוניין להציב? הם יבקשו מהמעביד לנתב את חלקו ישירות למשכורת שלהם. יתרה מזאת, יהיה כאן כפל מס, כי גם בעוד שנים, כשיקבלו את כספי הפנסיה, העובדים ישלמו מסים. אנחנו נשאיר ירושה נוראה לגילאי ה-30, ואני לא אהיה זה שיסגור את החיסכון הפנסיוני בישראל".

 מהצד השני, אייל אפשטיין, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר אמר בוועדה –  "יש כיום מורכבות בלתי נסבלת בכל מה שקשור לחיסכון הפנסיוני ורצינו לפשט אותה עבור כלל הגורמים. בנוסף, אנחנו מעוניינים לייצר מודל יותר פרוגרסיבי. השינוי המהותי ביותר במצב החדש הוא עבור העשירון העשירי. החל מ-22 אלף ש"ח בחודש ההטבות נחתכות. בעלי שכר של בין 10 ל-22 אלף ש"ח בחודש ייהנו מגידול בנטו. מעבר לכך, אילוצים פיסקליים הביאו אותנו לצמצם את סך ההטבה בגין הפקדות לחיסכון פנסיוני בכ-1.2 מיליארד שקל. הכסף הזה לא הולך למשרד האוצר. יש פה אחריות כוללת לכנסת, ואני מבקש לשקול את האיזון בין צרכי השוק הפנסיוני ובין המצוקה הפיסקאלית".

פרופ' עודד שריג הממונה על החיסכון הפנסיוני והביטוח לא הגיע לוועדה, וח"כ כץ אמר בהקשר זה –"יכול להיות שפרופ' עודד שריג מתנגד לתכנית?" והתשובה של אפשטיין היתה – " אנחנו מציגים כאן את עמדתה הרשמית של הממשלה כפי שאישרה אותה ועדת השרים"

במהלך הדיון עקץ ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) את האוצר ואמר "זה נראה שאתם רוצים לאסוף כסף, והשוק הפנסיוני מעניין אתכם כשלג דאשתקד. עכשיו יש לנו יומיים וחצי לדון בזה ולאשר? זה לא רציני".