קרנות פנסיה    

האם לעבור מסלול השקעה בעת משבר הקורונה

מעודכן ל-03/2020

כבר כמה וכמה יועצים פנסיוניים וכלכליים הסבירו שאין למשוך את כספי הפנסיה בשעת המשבר אלא כן צריכים את הכסף באופן מיידי או בתקופה הקרובה. מדובר בקרנות הפנסיה, קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות ועוד המושקעים בשוק ההון.

על פי ניסיון העבר מי שמשך את כספיו הפסיד את העליות והתיקונים שבאו בשוך המשבר. ומה לגבי מסלול השקעה? זה בדיוק אותו דבר, מעבר למסלול אחר הוא משיכת המניות ותרומה לירידות. כך למשל מי שעובר למסלול סולידי של אגח יפסיד את התיקון במניות כאשר יקרה, זאת לאחר שהירידות כבר קרו, משמע בעלי המסלול הסולידי יזכו  לשיעור  קטן יותר של עליות לאחר שכסף רב הופסד ואילו בעלי המניות יזכו לעליות גדולות יותר, אבל צריך אורך רוח, אי אפשר לדעת בדיוק מתי נצא מהמשבר.

נוסף על כך אף נוצרות הזדמנויות השקעה, כך מניות שהיו יקרות הפכו לזולות ומשקיעים תוהים אם זה זמן דווקא להיכנס לשוק ולהגדיל את ההשקעות. התשובה גם כאן מהי מטרת ההשקה והמסלול שלה. בזמן המשבר הרי השוק תנודתי מאוד. ולכן יש להתאים את ההשקעה למסלול. ככל שהטווח רחוק יותר אפשר להגדיל את הסיכון ואת התיק, אך אם  אתם תהיו זקוקים לכסף נזיל בקרוב עדיף להישאר במסלול סולידי ולהימנע מהירידות או למשוך את הכסף לשימוש מיידי.

כמו כן משיכת כספים ממוצר פנסיוני (קרן השתלמות, קופת גמל, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים) לפני המועד המותר למשיכה תחייב את המושכים בתשלום קנס מיסוי בשיעור של לפחות 35% מסך החיסכון, ובנוסף עלולה להיות כרוכה בקנסות נוספים שגובה הגוף המנהל את הכספים. זאת בנוסף לאבדן הזכות ליהנות מפטור ממס על רווחי הון, שכן בכל אפיק חיסכון אחר (פיקדון בבנק, קרן נאמנות וכדומה), תחויב במס על הרווחים שיצטברו, מס רווחי הון בשיעור של 20% מסך הרווחים.

איך לשמור על זכויות הפנסיה שלכם בחל"ת

הונאה – במסווה של חברה לאיתור כספים אבודים גנבו כספי פנסיה