חדשות    

הונאה – במסווה של חברה לאיתור כספים אבודים גנבו כספי פנסיה

pixabay

נעצרו  שני חשודים שהתחזו ל"חברה לאיתור כספים אבודים" וגנבו את כספי הפנסיה של קורבנותיהם. מדובר בסכום מצטבר של מעל 2 מיליון שקל, שעבורו דרשו  שכר-טרחה בגובה מאות אלפי שקלים.

מהתלונות למשטרת ישראל עולה כי אל המתלוננים פנה אדם שהציג את עצמו כבעל חברה לאיתור כספים אבודים. לאחר שהאמינו לו, אותו אדם הצליח להוציא מהם את פרטיהם האישיים הנדרשים כדי לבצע את הבדיקה ואיתור כספיהם. לאחר כמה ימים פנה אליהם שוב החשוד בטענה כי איתר עבורם את הכספים, והם נכנסו לחשבונות הבנק הפרטיים שלהם. עבור פעולה זו הוא דרש מהם שכר-טרחה העומד על כ-20%-30% מהסכום שכביכול מצא. בשלב זה התברר למתלוננים כי מדובר בכספי הפנסיה שלהם, ולא בכספים אבודים

 לפי המשטרה,  החשודים נהגו למצוא את קורבנותיהם באמצעות פרסומים באתרים וברשתות החברתיות, ולאחר שהקורבנות גייסו אותם, זייפו על-פי החשד מסמכים בחתימת "המעסיק" המעידים על סיום העסקה של העובד, ובאמצעותם פנו לקרן הפנסיה הרלוונטית כדי לפדות את הכספים – כל זאת תוך שהם מציגים בפני הקורבנות כי מדובר בכספים אבודים שאותם "הצליחו" לאתר עבורם.

בשלב זה, לאחר שהמתלוננים הבחינו להפתעתם בכספים שנכנסו לחשבונם, הם נדרשו להעביר את שכר-הטרחה. על-פי החשד, בדרך פעולה זו הותירו החשודים את המתלוננים עם פחות ממחצית מכספי הפנסיה אותם צברו לאורך השנים, ופגעו בהם קשות מבחינה כלכלית.

היום  פשטו החוקרים על משרדי החברה של החשודים (בני 31 ו-33 מדרום הארץ) ועצרו אותם לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות.

בחיפוש במשרדי החברה של החשודים נתפסו מסמכים, מחשבים, התקני מדיה והמחאות בסכומים גבוהים. בנוסף, החוקרים הקפיאו את חשבונותיהם של החשודים ותפסו נכסים ורכוש במטרה לאתר את כספי המתלוננים, ולנסות לצמצם את הפגיעה בהם. מחר  יובאו החשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

מהמשטרה נמסר היום כי "משטרת ישראל קוראת למי שחושב שנפגע מדפוס פעולה דומה או באופן ישיר מהחשודים, לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונתו".

איפה למצוא כספים אבודים

כיום באמצעות זיהוי של תעודת הזהות בלבד  אפשר למצוא כספים אבודים באתר של משרד האוצר, "הר הכסף", ואין צורך להתפתות לחברות לא מוכרות. זו לא פעם ראשונה שנוכלים מנצלים את שיטת איתור הכספים האבודים.

צרכנים רבים כבר פנו בעבר למועצה לצרכנות, והתלוננו על חברות שמכרו להם שירות לאיתור כספים בקרנות פנסיה בחברות ביטוח או בבנקים תמורת תשלום כאשר ניתן לקבל את אותו השירות מהמדינה ובחינם. המועצה לצרכנות התריעה כבר  מפני חברות המנצלות את המיזם הממשלתי ומטעות צרכנים רבים תוך גביית תשלום של מאות ואלפי שקלים.

"חלק מהצרכנים מוסרים כי לאחר ששילמו את הכסף, לא קיבלו שום תמורה, ואף אינם יכולים ליצור קשר עם החברה שפנתה אליהם", אומרים במועצה לצרכנות. "בחלק מהמקרים, נציג השירות אף מציג את עצמו כמי שפועל מטעם משרד האוצר".

כדי להיזהר כדאי להיכנס אך ורק לאתר האינטרנט שמופעל על ידי המדינה, שבו השירות ניתן חינם ולהימנע מלתת את פרטי כרטיס האשראי לנציגי החברות שפונות אליכם בטלפון, וכן לא לתתחימות לגורם לא מורשה.

איפה למצוא כספים אבודים

הר הכסף – מצאתם כספים אבודים? מסתבר שלא פשוט לקבל את הכסף

איתור כספים בקופות גמל וקרנות פנסיה; לא להתעצל, לבדוק; וגם – תכנון פיננסי – זה כדאי!