חדשות    

האשראי נגד האפליקציות – מי ינצח בקרב על ההטבות

בעקבות הכרזת בנק ישראל  על לוח זמנים להטמעת תשלומים חכמים בישראל – כרטיס חכם ומאובטח הדורש הזנת קוד, חברות האשראי והבנקים נלחמות על ההטבות שיינתנו ברשתות הגדולות שכבר אימצו את הטכנולוגיה. בנק ישראל אף מעודד שחזור או החלפת הקוד בכרטיס כך שיהיה זכיר יותר. כדי להרגיל את האזרחים  לשיטה החדשה. כולם מבטיחים לכם הטבות כדי שתשתמשו באופציה החכמה.

למשל  לפני שבוע החלה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט לפרסם שיתוף פעולה עם רשת המשקפיים אופטיקנה. לפיו, חברת כרטיסי האשראי תעניק ללקוחותיה הנחה של 50 שקל ברכישת משקפי ראייה אם יבצעו את התשלום בסניפי הרשת דרך תשלום בטאץ' — על בסיס כרטיס חכם.

ישראכרט היא היחידה שכבר החליפה לכלל לקוחותיה את כרטיסי האשראי לכאלו שעובדים עם הכרטיס החכם. המתחרות כאל ומקס עוד לא החליפו את כל הכרטיסים.

עם זאת, למרות השינויים הטכנולוגיים הצפויים הבנקים רוצים שתעברו לאפליקציות שלהם, אף שעד לא מזמן לא הייתם יכולים לעשות איתם עסקאות בבתי עסק.

אפליקציית ביט של בנק הפועלים חברה לאחרונה לרשת דומינו'ס פיצה ומאפשרת תשלום דרך ביט בעת ביצוע הזמנה. בשלב זה ביט עוד לא החלה להציע הטבות למי שישלם באמצעותה בדומינו'ס.  לאומי חברה לרשת ארומה ומפרסמת כי תשלום באפליקציית פיי בארומה יזכה את הרוכש בהנחה של 20%. פייבוקס של דיסקונט לעומת זאת מתמקדת בקניות ברשת ובעוסקים זעירים. גם הארנקים החכמים של גוגל פיי ואפל פיי משתמשים בטכנולוגיית כרטיס חכם, כך שיהיה צריך רק לסרוק את האפליקציה כדי לשלם בחנויות. אלו מאיימות גם על חברות האשראי וגם על הבנקים.

בחברות כרטיסי האשראי כבר מבינים שכרטיס הפלסטיק יוחלף בשנים הקרובות במכשירי הסמארטפון, אך מעדיפים שתשתית הסליקה לתשלום בטלפון תהיה זו של חברות כרטיסי האשראי. חברות האשראי חוששות שהאפליקציות יוציאו אותן מהמשחק גם ללא תיווכן, על כן הן יצטרכו לפתח אפליקציות משל עצמן, עם הרבה פחות הון התחלתי.

מטרת העל של כל אחד מהצדדים היא לייצר הרגלי שימוש שיבטיחו שימוש באפליקציה של הבנק או בכרטיס האשראי, וזו הסיבה שמושכים אתכם אליהם בהטבות.

הטבות לבעלי עסקים קטנים

המדינה נותנת הטבה משמעותית לבעלי העסקים הקטנים והזעירים.אם אתם בעלי עסק קטן, יכול להיות שאתם לא צריכים ליישם את התקן בשנת 2020, ויש לכם הטבה משמעותית בלוח הזמנים ליישום התקן.

עסקים קטנים שמחזור המכירות שלהם נמוך מ 100 מליון ש"ח בשנה, יידרשו לקנות מכשיר אשראי חדש עד לחודש ליוני 2021.
מדובר בהטבה של שנה וחצי של דחיה , שמוענקת לעסקים הקטנים.עסקים זעירים יוכלו לקבל הטבה נוספת, ולהטמיע את מכשירי הסליקה החדשים רק בחודש יולי 2022.