חדשות    

הבורסה לניירות ערך באבו דאבי והבורסה בתל אביב חתמו על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה

בורסת אבו דאבי

הבורסה של אבו דאבי (ADX) והבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE) חתמו היום על מזכר הבנות לשיתוף פעולה, המסמן את הקשר המסחרי הראשון בישראל של בורסה מהעולם הערבי. מזכר ההבנות יאפשר פתיחה של ערוצי תקשורת, אשר יחזקו את שיתוף הפעולה בין שתי הבורסות ויתרמו לצמיחת שוקי ההון באיחוד האמירויות ובמדינת ישראל.

החתימה הרשמית של מזכר ההבנות נערכה היום בין הוד מעלתו, מוחמד עלי אל שורפה אל חמדי, יו"ר ADX, ואמנון נויבך, יו"ר הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בטקס חתימה וירטואלי שהתקיים בין שתי הבורסות באבו דאבי ובישראל. החתימה על מזכר ההבנות התאפשרה לאחר חתימת הסכם השלום בין שתי המדינות. מזכר הבנות זה מהווה נדבך חשוב במאמצי איחוד האמירויות להרחבת שיתוף הפעולה הדיפלומטי והמסחרי עם ישראל, משום שהוא סולל את הדרך לפיתוח יחסים הדדיים באמצעות עידוד הצמיחה הכלכלית וקידום חדשנות טכנולוגית.

מעמד החתימה אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לניירות ערך בתל אביב ומוחמד עלי אל שורפה אל חמדי יו"ר ADX

אחת מהמטרות העיקריות של מזכר ההבנות בין ADX ל- TASE היא בחינה של הזדמנויות לשיתוף פעולה אפשרי, לרבות: רישום צולב של ניירות ערך; מסחר הדדי בין חברי הבורסות; גישה של משקיעים לשני השווקים, הקמה של פינטק וטכנולוגיות תשתית שוק אחרות ושיתוף נתונים ומידע אחר לצורך פיתוחם של מוצרים חדשים. המטרות המנחות את הצדדים הן יצירת גישה נוחה בין שני שוקי ההון ובנייה של שוק אטרקטיבי עבור כל בעלי העניין המרכזיים, לרבות חברות נסחרות, משקיעים וסוכנים, כמו גם ספקים וצרכנים של מידע.

הוד מעלתו, מוחמד עלי אל שורפה אל חמדי, יו"ר ADX, אמר: "פתיחתו של עידן חדש ביחסים בין איחוד האמירויות וישראל מאפשרת שיתוף פעולה בין עסקים משתי המדינות ומביאה לצמיחתן של הזדמנויות מסחריות. מזכר ההבנות שנחתם היום בין ADX ל- TASE הוא הסנונית הראשונה של שיתוף הפעולה ומעיד על מחויבותנו ליצירת ערך באזור, באמצעות עסקים ומסחר. באמצעות סלילת דרכים חדשות עבור חברות ומשקיעים להשגת יעדיהם העסקיים, אנו תומכים בחזון הסכם השלום של שגשוג עבור כל עמי האזור."

סעיד חאמד אל דהרי, מנכ"ל ADX, הוסיף כי: "מזכר ההבנות בין ADX ו- TASE הוא דוגמא לשיתוף פעולה בין בורסות המניב תועלת הדדית באמצעות שיתוף של רעיונות, מידע ויוזמות, המוסיפים ערך לשני הצדדים. התפקיד המרכזי של החדשנות והטכנולוגיה בשיתוף הפעולה העסקי בין איחוד האמירויות וישראל הוא משמעותי במיוחד עבור ADX, משום שהוא מעודד עסקים בתחום היזמות הטכנולוגית להזמין משקיעים ולגייס הון, פעולות המהוות גורם מפתח באסטרטגיה שלנו. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה שלנו עם הבורסה בתל אביב ייצור הזדמנויות להתפתחותם של עסקים שעשויים להפוך לענקי הטכנולוגיה של העתיד".

אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל אביב ציין היום: "אנו בבורסה לניירות ערך בתל אביב מוקירים את ההזדמנות שניתנה לנו בחתימה על מזכר ההבנות ההיסטורי. אנו מצפים לשיתוף הפעולה ההדוק עם הבורסה של אבו דאבי ומאמינים שמזכר ההבנות יחזק את שוקי ההון של ישראל ואיחוד האמירויות ויפתח את השער להזדמנויות חשובות עבור החברות הנסחרות בשתי המדינות".

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב אמר: "הרחבת החשיפה הבינלאומית של הבורסה לניירות ערך בתל אביב תוך הגברת נגישות למשקיעים מכל העולם היא אסטרטגיה מרכזית עבורנו. מזכר ההבנות מניח יסודות לשיתוף פעולה אמיתי ומשמעותי והוא מעיד על העניין הרב שיש בשוק ההון הישראלי עבור משקיעים בינלאומיים המבקשים להשקיע, בין היתר, בחברות טכנולוגיה וצמיחה בישראל. חיבור ארוך טווח ושיתוף פעולה מתמשך בין הבורסה לניירות ערך בתל אביב והבורסה של אבו דאבי, צפוי להביא תועלת אדירה לשני הצדדים ולחברות והמשקיעים בשתי המדינות".

 הבורסה לניירות ערך משיקה גרסה ירוקה למדד ת"א 125

שת"פ ראשון עם דובאי: בורסת היהלומים השראלית חתמה על הסכם עם DMCC

שר האוצר יחתום בשעות הקרובות על 3 הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי עם איחוד האמירויות