חדשות    

הבורסה לניירות ערך מגבירה את השקיפות של החברות הנסחרות: חתמה על שת"פ עם AnalytixInsight

צעד נוסף להגברת השקיפות של החברות בבורסה: ההסכם יספק מידע נרחב כולל ניתוח על החברות הנסחרות בבורסה לניירות ערך המידע יוצג באתר הבורסה בעברית ובאנגלית

הבורסה לניירות ערך חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת AnalytixInsight, העוסקת באיסוף מידע פיננסי על חברות הנסחרות בבורסות  שונות. במסגרת שיתוף הפעולה תאסוף החברה ותעמיד לרשות הבורסה מידע פיננסי על החברות הנסחרות בבורסה לניירות ערך. מידע זה ישמש להעשיר ולעבות את היקף המידע המפורסם על החברות בדף החברה באתר הבורסה לניירות ערך, בעברית ובאנגלית. עדכון המידע יהיה על בסיס יומי. הסכם שיתוף הפעולה יביא להגברת החשיפה והשקיפות של ביצועיהן הפיננסיים של החברות ובמיוחד לגבי חברות שאינן מסוקרות באופן שוטף על ידי אנליסטים.

כיום, למשקיעים ולציבור בכללותו ישנה גישה למספר קטן יחסית של נתונים פיננסיים ורק בחלק  מהחברות הנסחרות בבורסה בת"א, באמצעות אתר הבורסה ואתר המאיה. נתוני מחקר וניתוחים פיננסיים  נגישים למשקיעים במספר מצומצם יותר של חברות. AnalytixInsight, באמצעות פורטל קפיטלקיוב, צוברת מידע פיננסי גולמי ממקורות פומביים שונים, קולטת אותו למאגרי המידע שלה ומבצעת פעולות עיבוד פיננסי במגוון תחומים. הנתונים שיפורסמו באתרי הבורסה יכללו מידע פיננסי גולמי, ניתוחים פיננסיים, תוכן ויזואלי, ומידע גרפי. הגולשים באתר הבורסה יוכלו להוריד את המידע ולייצא ממנו קבצים לשימושם. מידע לגבי חברות חדשות אשר תחלנה להיסחר בבורסה, ייאסף  מתשקיף החברה וממקורות מידע פומביים נוספים.

הגולשים יוכלו לרכוש מידע נוסף על החברות הנסחרות בבורסה  והשוואת ביצועיהן לחברות אחרות בענף או במדד (PEER) במסגרת מוצרי פרימיום  של קפיטלקיוב. מוצרים אלה יכללו אפשרויות למחקר-עומק, יכולות השוואה (בנצ'מארק) ועוד. ניתן יהיה להירשם אליהם באתר קפיטלקויב אשר גם ייתן להם תמיכה.

הבורסה לניירות ערך: "להפחית את עמלת המינימום לאגורה כדי לעודד את המסחר"

אלדד הרשטיג, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע ותפעול בבורסה לניירות ערך, אמר: "הסכם שיתוף הפעולה עם קפיטלקיוב מהווה נדבך נוסף בשורה של מהלכים אותם מבצעת הבורסה במטרה להגביר את החשיפה לחברות הנסחרות בה ועל מנת  לעודד את הגדלת המסחר. לאחר שייכנס הסכם שיתוף הפעולה לתוקפו, יוכל ציבור המשקיעים הישראלי, הפרטי והמוסדי, להיחשף למידע מקצועי הנוגע לחברות הנסחרות בבורסה בהיקף רחב ובאיכות גבוהה".

צ'יית' קונדראגונטה, מנכ"ל AnalytixInsight אמר: "מדובר בשותפות מלהיבה ביותר מבחינתנו. AnalytixInsight מספקת לבורסות ולקהילות המשקיעים שלהן מענה לצורך הולך וגובר – היכולת לייצר מידע פיננסי בעל משמעות במהירות ובאופן מדויק ולספק מחקר יסודי לגבי כל המניות הרשומות למסחר באופן גלובלי. מידע זה יסייע להקנות ידע למשקיעים  ויאפשר סחירות טובה יותר ומחזורי מסחר גדולים יותר בקרב החברות הרשומות למסחר בבורסה, במיוחד כשמדובר במניות שאינן זוכות לסיקור מחקרי מקיף על ידי חברות ברוקרים. שיתוף הפעולה בינינו לבין הבורסה יפתח צוהר לנתונים, למידע ולניתוח בעלי ערך לגבי כל  החברות הרשומות למסחר בישראל, והוא יועיל הן למשקיעים פרטיים והן לאנשי מקצוע פיננסיים".