חדשות    

הביטקוין ברמה הגבוהה ביותר בחודש האחרון

ביטקוין

על פי האנליסטים מוקדם לשמוח כי  אנחנו תקועים בטווח מחירים של בין 3,183 דולר (השפל שנרשם ב-17 בדצמבר) לבין 4,234 דולר (השיא ב-24 בדצמבר), וכל עוד אנחנו לא פורצים מחוץ לטווח זה, אין שום חדש"

הביטקוין הגיע השבוע  ל-9%, רמתו הגבוהה ביותר בחודש האחרון – כ-3690 דולר.

ההסבר לעלייה הוא ככל הנראה דברים שאמר יו"ר רשות ני"ע האמריקאית (SEC), רוברט ג'קסון ולפיהם הוא מעריך שבשלב מסוים תוקם קרן נסחרת בביטקוין. "האם בסופו של דבר אני חושב שמישהו יעמוד בתקנות שהצבנו? אני מקווה שכן, וחושב שכן", אמר בראיון לאתר the Roll Call.

הסבר אחר שניתן, עמותת ליטקוין ותאגיד בים הכריזו על שיתוף פעולה אפשרי שישתמש ב"מימבלוימבל" פרוטוקול קריפטו לשיפור האבטחה. שווי הליטקוין עלה ב-30% בעקבות ההודעה ונסחר במחיר  מוערך של-45 דולר. אלו לאו דווקא מסבירים את העלייה החדה, שכן שניהם התרחשו הרבה לפני שהעליות החלו.

המטבעות הווירטואלים עלו מאוד ב-2017. כך למשל, הביטקוין עלה משווי של פחות מאלף דולר בתחילת אותה השנה ביותר מ-2,000% לשיא של 19,511 דולר. אבל ב-2018 שווי המטבע שוב צנח ב-70%.

אך למשקיעי ביטקויון מוקדם מדי לשמוח:

"בשבועות האחרונים, לא היינו עדים לתנועה משמעותית במחיר הביטקוין", נכתב בדו"ח למשקיעים על ידי אנליסט השווקים הראשי של ברוקראז' תינק מרקטס (Think Markets), לפי דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

"עוד המשיך: "אנחנו תקועים בטווח מחירים של בין 3,183 דולר (השפל שנרשם ב-17 בדצמבר) לבין 4,234 דולר (השיא ב-24 בדצמבר), וכל עוד אנחנו לא פורצים מחוץ לטווח זה, אין שום חדש", הוסיף האנליסט. "מצד שני, התמיכה של 3,000 דולר מאוד חשובה לנו איש לא רוצה לראות את המחיר נופל מתחת לרמה זו מכיוון שזה יגרור מרחץ דמים".

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי,   המשמעות היא שאין למטבע קיום פיזי, אין לו צורה פיסית, הוא קיים על גבי מחשבים והוא מאוחסן בארנקים שהם למעשה כתובות דיגיטליות ברחבי רשת האינטרנט. מדובר במטבע מבוזר – אין גוף שעומד מאחוריו, אין גוף ששולט בו. הוא לא כפוף לבנקים מרכזיים, אין גוף שקובע את הכמויות ואת ההפצה.  זה עניין מרכזי במטבע הוירטואלי – אין לו תלות באף ממשלה, באף מדינה, הוא לא כפוף לבנק מרכזי – הכל נוצר בעצם מרעיון של קידוד ואבטחת של היקף מטבעות, כאשר ההפצה הביקוש וההיצע נקבעים על ידי הקונים – המחיר נקבע בעצם על ידי ההמון.

גיי. פי מורגן: ביטקוין יגיע למחיר רצפה

הביטקוין יכל להפוך אתכם למיליונרים – אבל מה הלאה?