חדשות    

הבנקים מקימים מערך לייעוץ בתעודות סל

הבנקים נערכים להקמת מערך מחשובי שיעזור ליועצי ההשקעות להמליץ ללקוחות על תעודות הסל השונות. הצורך במערכות כאלו נובע מהתפתחות מואצת בשנים האחרונות בתעשיית תעודות הסל כשבמקביל לגידול בהיקף הכספים המנוהל בתעודות חלה גם עלייה במגוון המוצרים – תעודות סל על מדדים מקומיים; תעודות סל על מדדים בחו"ל, תעודות ממונפות, תעודות בחסר, תעודות על סחורות ועוד.
על כל פנים, המערכות יספקו ליועצי ההשקעות את המידע העדכני על כל תעודה ותעודה לרבות, השווי ההוגן של כל תעודה בכל נקודת זמן, העמלות, וסוג התעודה. המערכות לא יספקו ליועצים המלצה על תעודת סל; אחרי הכל, להבדיל מתחום קרנות הנאמנות ששם כן ניתן לבחון ביצועים של מנהלי הקרנות, בתעודות הסל אין באמת ניהול שוטף, אלא מכשיר עוקב מדדים ומכאן שאין גם יתרון בניהול הכספים לתעודה אחת על פני תעודה שנייה. המערכות כן יספקו כאמור מידע על עלויות, היקפים, שווי הוגן, סחירות ופרמטרים נוספים יעזרו ליועצי ההשקעות לקבוע איזו תעודה עדיפה.
מעבר לצורך לשרת את הלקוחות, הקמת המערכות מגיעה גם על רקע דרישת רשות ניירות ערך לפקח על יועצי ההשקעות גם בתחום הייעוץ לתעודות הסל . רשות ניירות ערך מעוניינת לקבל מידע מהבנקים על ההמלצות של היועצים בתחום התעודות והכי חשוב להבין מדוע היועצים ממליצים כפי שהם ממליצים. מערכת תומכת החלטה כמו שכעת מתכוונים בחלק מהבנקים להקים, תעזור לבנקים (וליועצים) להסביר את המלצותיהם.