חדשות    

ההגבלות החדשות: ביטול התחבורה הציבורית, יציאה מהבית – רק ברדיוס של 100 מטרים

מעודכן ל-03/2020

הממשלה ערכה דיון לילי בשורת הגבלות חדשות בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה על פי טיוטת התקנות – האוטובוסים והרכבות יושבתו לחלוטין; יציאה מהבית תוגבל למרחק של 100 מטר ותיאסר פעילות ספורטיבית בחוץ, וקניית מזון ממסעדה תתאפשר במשלוח בלבד ולא ב"טייק אוויי" גרושים יוכלו ללוות את ילדיהם אל ביתו של ההורה האחר

הממשלה התכנסה הלילה במטרה לאשר שורה של תקנות חירום המגבילות את התנועה, במאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. טיוטת התקנות משקפת פשרה בין משרד הבריאות שדרש סגר מלא ומשק לשעת חירום, לבין משרד האוצר שביקש להקל במקצת את ההגבלות.

על פי טיוטת התקנות: מקומות עבודה ימשיכו לפעול ולא יונהג משק לשעת חירום. בכניסה לכל מקום עבודה ייערכו מדידות חום, והכניסה תתאפשר רק אם לנבדק יש חום נמוך מ-38 מעלות צלזיוס. התחבורה הציבורית תבוטל, אך תותר נסיעה למוניות המסיעות נוסע אחד בלבד – ומקומות עבודה חיוניים יקיימו הסעות מיוחדות. יציאה מהבית תותר למרחק של כ-100 מטר ולא תתאפשר פעילות ספורטיבית מעבר למרחק זה. משלוחים ממסעדות מותרים, אך לא ניתן לקחת עצמאית ב"טייק אוויי".

עוד עולה מהטיוטה כי תותר יציאה לחתונה, הלוויה או ברית וכן יציאה לתפילה, כל עוד הפעילות מתקיימת במקום פתוח שאינו במבנה ומספר המשתתפים בה אינו עולה על 10 ויש ביניהם מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם. כמו כן, הורים גרושים יוכלו ללוות את ילדיהם הקטינים אל בית ההורה האחר לצורך שהייה בו.

בדיון נשמעו כאמור חילוקי דעות עמוקים בדבר היקף הסגר שיוכרז. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קרש להחיל על הציבור סגר מלא, הכולל סגירת מקומות עבודה שאינם חיוניים למשק ובהם הבנקים והתחבורה הציבורית. משרד האוצר התנגד ונלחם בחירוף נפש לשמור את המשק במתכונת הנוכחית, ודומה שעמדתו התקבלה.

מהטיוטה עולה כי מי שיפר את התקנות ויתרחק מביתו למטרה שאינה מופיעה ברשימה, יישלח למאסר של שישה חודשים או ייקנס בסכום שככל הנראה יעמוד על 5,000 שקל. הטיוטה הועברה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה.

דמי מזונות, בידוד ושהות עם הילדים בעקבות משבר הקורונה

הפד' ירחיב את הרכישות כדי להתמודד עם הקורונה