חדשות    

הוזלה בביטוח חובה: עד 17%!

ביטוח החובה שלכם עומד לרדת. משרד האוצר מסר  כי בעלי רכב יקבלו בחזרה כ­1.5 מיליארד שקל, כספים שהצטברו  בקרן קרנית, לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

ההחזר הכספי ייעשה באמצעות הוזלת תעריפי ביטוח החובה לרכב בשלוש השנים הקרובות. הצעד הזה של שר האוצר משה כחלון, שרת המשפטים איילת שקד והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון דורית סלינגר, הוא בהחלט בכיוון הנכון. אבל שימו לב לבעיה הגדולה

נניח שביטחתי רכב במשך שנים ובעצם שילמתי בעודף. מגיע לי החזר, אבל נניח שהחל מהשנה האחרונה אין לי רכב, אז אין איך להחזיר לי את הכסף ששילמתי בעודף!  ההחזר כאן הוא לא ישיר למי ששילם יותר. הדוגמה הזו אולי קיצונית, אבל יש מקרים נופסים – משפחה שהיו לה שני רכבים ועשכיו שלושה, או הפוך – משפחה שהיה לה רכב אחד ועכשיו שניים. נו באמת, אם כבר עושים משהו, תעשו אותו כמו שצריך.

ואיך ההחזר הזה יעשה בפועל – החזר הכספים יהיה דרך  הוזלת תעריפי ביטוח החובה לרכב בשלוש השנים הקרובות. בשנה הקרובה שיעור ההוזלה יהיה 17%, שזה סדר גודל של 200-250 שקל;  בשנה השנייה ההנחה תהיה 13% 170-200 שקל;  בשנה השלישית 5% (40-50 שקל).

אז קודם כל, באמת תודה, היה מקום לפתוח בזה. זה נהדר לקבל כספים בחזרה, רק שזה צריך להיות הוגן והגון.  אנחנו משלמים במשך שנים בעודף, זה קרה מכיוון שקרנית הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שהוקמה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, קיבלה כספים רבים מדי ונוצר לה עודף. הכספים שהיא קיבלה הגיעו מתשלומי הביטוח שלנו. הקרן משתמשת בכספים האלו  בפיצוי נפגעים בתאונות דרכים במקרים של תאונת פגע וברח, וגם במצבים (נדירים במיוחד) בהם המדינה מסייעת לנפגעי תאונות דרכים אם חברת הביטוח נקלעה למצוקה כלכלית. אבל, בפועל כאמור הקרן הזו תוקצבה ביתר, על חשבון משלמי הביטוחים, ואם הסיבה היא תאונות פגע וברח בהיקף נמוך מהתחזית, אז כמובן שזה מבורך.

ההחזר יהיה החל משנת 2016 וכל אזרח יכול לקבל החזר מלא על שלוש שנים מלאות.  בפועל, זה לא יקרא החזר, זו תהיה הנחה אוטומטית שתופעל דרך חברת הביטוח.