הוט משתדרגת במהירות רק לחצי ג'יגה
חדשות    

הוט משתדרגת במהירות רק לחצי ג'יגה

בעוד מתחרותיה משודרגות כבר למהירות ג'יגה, הוט השתדרגה רק בחצי ובמחיר לא כל כך תחרותי

בניגוד למתחרות שהשתדרגו לג'יגה, הוט משדרגת את מהירות האינטרנט ל-500 מגה. החברה הודיעה על השקתו  של אינטרנט במהירות גלישה (העלאת קבצים) של עד 500 מגה ללקוחותיה הפרטיים, לאחר שכבר סיפקה קצב גלישה כזה ללקוחותיה העסקיים. עד כה סיפקה ללקוחותיה הפרטיים קצב גלישה נמוך של עד 200 מגה. הפריסה של הוט תהיה כמעט בכל הארץ, לא כולל איזור מודיעין ולא בכל יהודה ושומרון.

מדובר במהירות גלישה אולטרה מהירה שמאפשרת צפייה רציפה בחומרי וידיאו "כבדים" וניהול משחקי רשת באופן רציף.

בכך מצטרפת הוט לסלקום, פרטנר ואנלימיטד, שמציעות גלישה מהירה מאוד. אבל חברות אלה מציעות מהירות כפולה – עד 1 גיגה. אבל הוט לא מסוגלת לספק מהירות כזאת על גבי התשתית שלה. כיום בישראל מהירות כזאת מסופקת רק על ידי חברות שהקימו רשתות סיבים אופטיים. בזק עדיין לא מציעה מהירויות כאלה ועכשיו גם היא תצטרך להציע בקרוב אינטרנט סופר מהיר אחרת תאבד את השוק.

המחיר ל-500 מגה בהוט הוא  130 שקל לחודש, 99 שקל לחודש בשלושת החודשים הראשונים. מדובר במחיר לא אטרקטיבי, משום שבסלקום גובים על סופר פייבר 500 מגה 100 שקל לחודש, ללא מבצע. על 1,000 מגה סלקום גובה 1110 שקל לחודש. פרטנר גובה 100 שקל לחודש על 500 מגה ללא מבצע ומהירות של 1,000 מגה מתומחרת ב-110 שקל לחודש.

לכך  יש להוסיף עלות ספק אינטרנט, שכן הוא כולל מחיר תשתית אינטרנט בלבד. בעוד שבפרטנר וסלקום המהירויות האלה כוללות ספק , בהוט יש לשלם בנפרד על ספק.

אם אין בשורה בגזרת המחיר ולא במהירות, מה הוט מרוויחה?  היא כנראה עשתה זאת כדי להכשיל את הספקיות שצריכות לשלם לה עבור המהירות ומול התחרות עם בזק .

נציין כיה חברה האם של הוט נמצאת במצוקה כלכלית, וגם בישראל הרווחיות שלה נשחקת. לכן היא תתקשה לבצע פרויקט שדרוג בהיקף נרחב. העובדה שבזק, המתחרה הגדולה שלה בתשתית האינטרנט, טרם שדרגה את הרשת שלה, משחקת לטובתה של הוט ומאפשרת לה להרוויח זמן עד לביצוע שדרוג גדול.

יתר על כן, הוט טענה פעם כי יש לה בעיית קיבולת ברשת, ולכן צריך לקבוע מחירים גבוהים יותר למהירויות מעל 200 מגה, כדי לווסת ביקושים. כעת ברור לכל שהוט לא בדיוק "אמרה את כל האמת" למשרד התקשורת, מאחר שאין בעיית קיבולת ברשת שלה. מעניין יהיה לראות אם לאור זאת המשרד יפעל לבטל באופן מיידי את המחיר הגבוה שנקבע בשוק הסיטונאי למהירויות שמעל 200 מגה.

איך לשלוח ולקבל פקסים בחינם באמצעות האינטרנט?

בהוט מובייל תשלמו את המחיר הנמוך ביותר לחבילה אם תצרפו 3 מנויים. אבל מה הם פחות מספרים לכם?

ביקורות מזויפות באינטרנט – איך נזהרים מהן ואיך מזהים אותן?