משפט    

הועברה לקרן פנסיה אחרת ללא ידיעתה: תקבל פיצוי של 165 אלף שקל

מעודכן ל-01/2019

מורה מתל מונד שהועברה ממבטחים הוותיקה לחדשה ללא ידיעתה תפוצה בחלק מהסכום, משום שלא ביררה את הטעות במשך שנים

מורה תפוצה ב-165 אלף שקל משום שששנתה לה  קרן הפנסיה ללא ידיעתה.  מ-1993 עד 2009 צברה כספים בקרן"מבטחים הוותיקה" אצל מעסיקים שונים.  ב-2009 החלה לעבוד בבית ספר בתל מונד, שם שינו לה את קרן הפנסיה למבטחים חדשה. המורה תבעה את מועצת העיר על התרשלות בבדיקת קרן הפנסיה שלה ודרשה  276 אלף שקל על הנזק שנגרם. זה הסכום שלפי חישוב אקטוארי הייתה אמורה לקבל אם הייתה ממשיכה באופן רציף במבטים הוותיקה.

המועצה טענה מצדה שהטעות נעשתה בתום לב, אבל האחריות היא על המורה לוודא שהזכויות הפנסיוניות שלה נשמרות.עוד טענה שהמורה פעלה שלא בתום לב, כי לא דיווחה על הטעות במועד והתעכבה על הדיווח במשך שנים.

בפסק הדין קבעה השופטת כי המועצה לא פעלה בזהירות הנדרשת ממנה ולא ביררה באיזו קרן פנסיה התובעת מבוטחת אבל  הטילה 40% מפיצוי הנזק על המורה, כיוון שיכלה לראות את השינוי הן במשכורת והן בדוחות שנשלחו אליה ממבטחים.

התובעת מצדה התרשלה כאשר לא יידעה את המעסיק במועד על אודות הטעות. התובעת נהגה בעצימת עיניים, אף שכל הנתונים היו מונחים בפניה ויכולה הייתה לאתר את הטעות הקלות וליידע את הנתבעת על כך מבעוד" מועד, באופן שהיה מאפשר תיקון הטעות ללא גרימת נזק", סיכמה השופטת.

לכן המועצה חויבה ב-165,600 שקל במקום כל הסכום בתוספת שכר טרחה 8,000 שקל.

פיצויים עיריית תא – לבני 50 ומטה

נהג ששוחרר לאחר שערעורו התקבל יפוצה בכ-130 אלף שקל