חדשות    

הוצאות הנפקה יוכרו לצרכי מס

הוצאות הנפקה יוכרו במס

מליאת הכנסת אישרה הכרה בהוצאות הנפקה לכלל החברות הציבוריות ובצדק. הרי מה ההבדל בין הוצאות הנפקה להוצאות אחרות – למה להתייחס אליהם בתור "בן חריג". בעבר התייחסו אליהן כסוג של השקעה שהופחתה על פני כמה שנים, ורק לחברות שהוגדרו תעשייתיות ניתנה הכרה בהוצאות לצרכי מס, ומעתה ההוצאות יוכרו מידית.

 

מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק להכרה בהוצאות הנפקה לכלל החברות הציבוריות. מנכ"ל האיגוד אילן פלטו, אמר על רקע זה –  "ההכרה בהוצאות הנפקה תוביל חברות נוספות למסחר בבורסה הישראלית"

עד כה אפשר החוק הכרה בהוצאות הנפקה רק לחברות תעשייתיות, אך בעקבות המאבק של איגוד החברות הציבוריות קבעה אתמול מליאת הכנסת כי ההכרה בהוצאות ההנפקה תוכר לכלל החברות והשותפויות הציבוריות בישראל. החוק קובע כי מדובר בהוראת שעה, לשלוש השנים הקרובות.

המשמעות היא שההוצאות של החברות הציבוריות והשותפויות על הנפקה כגון התשלום לחתמים, עורכי דין, רואי חשבון, אגרות וכו', יוכרו כהוצאה לצורך מס, צעד שיוביל לחיסכון מצטבר של מיליוני שקלים בכל הנפקה, ויגדיל את האטרקטיביות של הנפקה בישראל. הטבה נוספת הגלומה בהצעת החוק שאושרה, היא שההוצאה תוכר במלואה כבר בשנה שבה בוצעה ההנפקה; זאת בניגוד למתווה שהותר בעבר לחברות תעשייתיות, במסגרתו הוכרה ההוצאה בפריסה של שלוש שנים.

לדברי מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "מדובר בבשורה משמעותית לשוק ההון הישראלי, ובזריקת עידוד לתחום ההנפקות הראשוניות. אני שמח שהפעילות של איגוד החברות הציבוריות מול הרגולטורים והכנסת הובילה את מקבלי ההחלטות להבין שחובה לתמוך במאמצים לעידוד הפעילות בבורסה הישראלית, ומשוכנע שההכרה בהוצאות ההנפקה אכן תוביל להנפקות ראשוניות נוספות, ותחזק את הבורסה".

פלטו הוסיף –  "ברצוני להודות ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, שלמרות המהומה הפוליטית עמד במילתו והמשיך לקדם את הצעת החוק של איגוד החברות הציבוריות. בנוסף, יש להודות גם למנהל רשות המסים היוצא משה אשר, שתמך ביוזמת האיגוד".