חדשות    

הוצאות שלא כדאי לחסוך בהן – מה שנראה בזול, עולה בסוף…ביוקר

קרדיט: shutterstock

הוצאות שלא כדאי לחסוך בהם – מה שנראה בזול, עולה בסוף…ביוקר

עם איכות לא משחקים – מכירים את המשפט – "זול עולה ביוקר". אם משהו נראה לכם זול, זה אולי (ברוב המקרים) בגלל שהוא לא איכותי כמו המוצר היקר. בסופו של דבר מסתבר שהזול הזה הוא יקר יותר – הוא נשחק, נהרס, מתבלה.

כן, מוצר באיכות טובה עדיף על המקבילה שמיוצרת באיכות נמוכה. אולי זה מפתה, אבל יש דברים שלגביהם ממש לא כדאי להתפשר כי במקרה שלהם מה שיבוא לכם בזול, כנראה בסוף יעלה לכם ביוקר.

כשאתם מוצאים את עצמכם גומרים את החודש ללא אוויר נשימה, או בקושי על האפס ביתרה בעובר ושב, כדאי לבדוק איפה אפשר לחסוך. לפעמים נמצא דברים שאפשר לוותר עליהם לגמרי – האם באמת זקוקים לטלוויזיה 52 אינצ' או שאפשר לוותר על כמה מההוצאות ולחסוך בין מאות לאלפי שקלים?

יש דברים שאולי אפשר להתפשר על הדגם הזול, או המוקטן, שלהם אבל יש דברים שממש לא כדאי להתפשר לגביהם.

קחו לדוגמה שני שקעים – אחד איכותי ושני קצת פחות. אולי השני זול יותר אבל אתם באמת רוצים להסתכן רק כדי לחסוך עשרה שקלים על הדרך? זו אמנם דוגמה קטנה וכמעט מובנת מאליה, אבל יש כמה דברים נוספים שעליהם ממש לא כדאי להתפשר, אפילו אם זה עולה קצת יותר.

ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל בא לכסות (בעיקר) מצבים שבהם אתם זקוקים לטיפול רפואי בחו"ל. בארץ ניתן לראות רופא כשיש חום, לקבע שבר בגבס או לרכוש תרופות מסובסדות.

בחו"ל, קופות החולים אינן מכסות אפילו טיפולים פשוטים אלו. אם מדובר על נסיעה של שבוע, לדוגמה, ביטוח נסיעות יכול לעלות משהו בין 50 שקל ל-200 שקל. כרטיס לטיסה עולה הרבה יותר.

בביטוח אל תחסכו. אל תחסכו על הבריאות שלכם. יש כאלו  שחושבים לחסוך ולא לספר לסוכן הנסיעות סוכן הביטוח שהם מתכננים גם סקי. אבל… חשבו שנית. נכון, הביטוח יעלה פחות, אבל אם תזדקקו לו תגלו שהוא לא תופס בכלל, וכך יצא ששילמתם – אבל לא קיבלתם פיצוי. בקיצור – שילמתם בזול ועלה לכם בסוף…יקר.

מי שתיה

עוד דבר שלא כדאי להתפשר עליו הוא על רכישת בר מים איכותי, כולל החלפת סנן בזמן ושירות סדיר. מים חיוניים לחיים שלנו – לשתייה, לבישול ומה לא. מים איכותיים הם לא רק טעימים יותר אלא גם בריאים יותר ואפילו הרבה יותר צלולים. אפשר למצוא מיני בר מים במבצע ובכך להימנע גם מלקרוע את הכיס וגם מלתפוס את כל המקום על השיש במטבח, מבלי להתפשר על האיכות.

פתרונות אחסון

אנחנו חיים בדור של דברים, ודברים יוצרים עומס ובלגן על המרחב הבין כה מצומצם שלנו. פתרונות אחסון טובים, יעילים, ונכונים עוזרים גם להתמצא בשלל הדברים, וגם משאירים אותנו עם חלל הרבה יותר נעים, יעיל ונח.

מזרן איכותי

שינה היא עוד דבר כמו מים או אויר שאנחנו לוקחים כמובן מאליו, עד הרגע שבו מתגלה החוסר. תשאלו כל הורה טרי טרוט עיניים מה הדבר שהוא הכי כמה אליו והתשובה הכמעט בלעדית תהיה – לישון כמו שצריך. ילדים גדלים, אבל מזרן לא מתאים זה משהו שיכול ללוות אתנו שנים רבות ולפגוע באופן משמעותי באיכות השינה ובעקבות כך על איכות ותפקוד בעבודה, הכח לצאת לבלות או כמות הפעמים שמתעוררים בלילה ומתקשים לחזור ולישון. מזרן איכותי אולי לא מבטיח שנת לילה טובה אבל הוא הצעד הראשון אשר מאפשר אותה.

תאורה

יש שני דברים שלא כדאי להתפשר עליהם בנושאי תאורה: כמות וסוג. היום ישנה תאורת לד זמינה שמאפשרת להוריד בהוצאות המתמשכות בחשבון החשמל ובעלויות החלפת הנורות (וגם לחסוך את המטלה של החלפת הנורות לעתים קרובות). מלבד סוג התאורה כדאי גם לשים לב לתאורה מתאימה – כזו שיוצרת אוירה מתאימה בסלון, חדרי השינה, במרפסת או בגינה מצד אחד וגם כזו שמפיקה תאורה מספיקה לעבודה למשל במטבחים, חדרי אמבט או חדרי עבודה.

פרגון

פרגונים לא עולים כסף אבל כדאי לזכור לא להתקמצן לגביהם. טיפ לנותני שירות קבועים יבטיח שירות עתידי מושקע, מילה טובה לבני הבית חשובים לא פחות לשלום בית ואווירה שכיף לחזור אליה.

לא בכל דבר צריך לחסוך, יש דברים שכדאי להשקיע בהם קצת יותר – כי ההחזר על ההשקעה גבוה. בין אם מדובר ברכישת השירותים המתאימים, מתן תשומת לב נוספת, או השקעה

במוצרים ומכשירים איכותיים – על דברים מסוימים לא צריך להתפשר: לא על בריאות, לא על יעילות ונוחות ולא על אווירה נעימה.

מחשבון תקציב חודשי

מחשבון הון עצמי