מיסים    

החזר מס שש שנים אחורה יכול להיות שווה אלפי שקלים

מעודכן ל-03/2019

למי מגיע החזר מס? איך מבקשים? במי נעזרים?

אם בשש השנים האחרונות הייתם שכירים והיו שינויים במסגרת התעסוקתית שלכם, אם השכר לא היה קבוע ורצוף לאורך בזמן הזה. אם היו תקופות שבהן לא עבדתם או שהמשכורת היתה נמוכה מהרגיל, כנראה מגיע לכם החזר מס שיכול להגיע לאלפי שקלים ואף יותר.

זכאות להחזר מס תלויה במספר גורמים, כמו קבוצת גיל. זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

אם לא ערכתם תיאום מס למשל ואתם  עובדים בשני מקומות, במהלך השנה תשלמו את המס המרבי ובסופה אתם אמורים לקבל החזר. החזרי מס מחושבים למשך שש שנים אחורה. בשל החישוב הקרוי "מס במקור", על פי הערכה של שכר שנתי המבוססת על המשכורת החודשית בכל חודש מחדש – מספיק שהמשכורות לא היו זהות לאורך כל שש השנים האחרונות,  שיהיה שכדאי לבקש החזרי מס. פרט לגובה השכר ולתיאום מס, הנה עוד נקודות המאפשרות זיכוי במסים:

  • חופשת לידה
  • עבודה אצל שני מעסיקים או יותר במהלך חלק מהתקופה לחישוב תיאום המס
  • אבטלה למשך תקופה כלשהיא, עם או ללא גביית דמי אבטלה
  • שינויים במצב האישי (לידה של ילד המזכה בנקודות הנחה בתשלום מס הכנסה, נישואין או גירושין, וכדומה)
  • תרומות, תשלומים לקופות גמל או קרנות פנסיה – וכדומה

בקשה להחזיר מס מאפשרת בחינת ההכנסות החודשיות של עד שש שנים אחורה, חישוב ריאלי של ההכנסה השנתית (כולל כל נקודות הזיכוי, ההקלות, ההפרשים מוחזרים לעובד, כולל ריבית והצמדה.

כדי לממש את הזכאות להחזיר מס, יש לאסוף מסמכים כמו תלושי שכר או טופסי 106 מכל מקום שבו עבדתם בשש השנים האחרונות; אישורים על תשלומים נוספים (למשל מביטוח לאומי), רווחים על השקעות וקבלות על תרומות למוסדות מוכרים; ועוד. טפסים אלה, בצירוף טופס דו"ח שנתי (135) עבור כל שנה, יוגשו במשרדי השומה ביחד עם פרטי חשבון הבנק אליו אתם מבקשים לקבל את החזר המס.

אפשר להיעזר בבעל מקצוע מומחה שיערוך את הבדיקה – כדי שתקבלו את החזר המס הגבוה ביותר שאתם יכולים לקבל

 

אם קשה להתמודד עם מילוי ואיסוף הטפסים אפשר להיעזר באנשי מקצוע, אשר ינחו אתכם הן באשר לזכאותכם לקבלת החזרי מס והן באשר למסמכים שיש לאסוף –אלו גם יכולים להגיש את הבקשה במקומכם

פרצה ברפורמת מס מאפשרת לבעלי דירת יוקרה לקבל החזר מס

החזר מס לשכירים – אשרת קוטלר על המיליארדים ששייכים לנו ושוכבים בקופת האוצר

החזר מס שבח – מפתיע, אבל רבים משלמים יותר מדי