מובייל וגאדג'טים    

החידושים של העוזרת הקולית של גוגל

pixabay
 גם השנה לאס וגאס מכוסה בשלטים שמכריזים "היי גוגל" – פקודת ההפעלה של הסייעת הקולית, ובתוך הביתן העצום של החברה  בתערוכת CES מקבלים אטרקציה מלאה של מוצרים, החל מסטאדיה, דרך סמארטפוני פיקסל ועד לנסט. הפעם  יש מגלשות ענק ובריכת כדורים. 
באופן מסורתי גוגל מקדישה את CES לקידום הגוגל אסיסטנט – הסייעת הקולית של החברה, שאת הנוכחות שלה אפשר למצוא לא רק בביתן של גוגל, אלא כמעט בכל פינה – מהסטארט-אפ הכי קטן ועד לענקיות טכנולוגיה שמטמיעות את הסייעת הקולית במוצרים שלהן. לכן החברה ערכה אירוע לעיתונאים ובו הכריזה על כמה שיפורים ושכלולים באסיסטנט – אבל השאירה את שאלת הזמינות שלהם די עמומה, והודיעה כי הם ישוחררו מאוחר יותר השנה.  אחד הפיצ'רים החדשים שהוצגו הוא האפשרות לתזמן פעולות, ועדיף מאוחר מאשר אף פעם. מדובר בפיצ'ר מבוקש, שמאפשר למשל, לבקש מהסייעת הקולית להפעיל את מכונת הקפה בשש בבוקר לפני השינה – כך שבבוקר הקפה יחכה לכם. הוצג גם פיצ'ר חדש שמאפשר קריאה של דפים שלמים ברשת – למשל מאמרים, מתכונים או ספרים. ההדגמה דמתה לקריאה אנושית, עם אינטונציה הרבה פחות ממוכנת והדגשות במקומות הנכונים. כל מה שצריך להגיד זה "היי גוגל, קראי את העמוד הזה" (באנגלית כמובן). היא יכולה גם לתרגם את העמוד ליותר מ-30 שפות.
ואם כבר שפות, גם כלי ה-Interpreter הפופולרי, שמתרגם אתכם בזמן אמת הולך ותופס תאוצה. רק לפני חודש הוא הגיע לטלפונים החכמים, ועכשיו גוגל מכריזה על שיתופי פעולה נרחבים עם עסקים וחברות, שמשתמשים בכלי הזה עבור לקוחות. נמלי תעופה, מלונות ובנקים כבר מטמיעים את ה-Interpreter של גוגל כדי לאפשר שיח בזמן אמת בשפות שונות.  בגזרת הסמארט דיספליי של גוגל, האסיסטנט מקבלת גם אפשרויות חדשות שמיועדות לכל המשפחה – כמו "פתקית דביקה". פשוט מבקשים מהסייעת הקולית להשאיר פתק, והוא מודבק על המסך וזמין לכל מי שעובר בסביבה. אופציה דומה היא החיוג המהיר, שמייצרת רשימה של מספרי טלפון חשובים שנשארים באופן קבוע על גבי מסך הנעילה של המכשיר. יש לציין שאסיסטנט ובתוך כך הפיצ'רים שלה לא תומכים בעברית.