חדשות    

החל מיום ראשון- חובת הדלקת אורות ברכב גם ביום!

החל מיום ראשון (1 בנובמבר), חלה החובה להדליק אורות ברכב בכל נסיעה בכבישים הבינעירוניים גם בשעות היום. חובת הדלקת אורות ברכב בכבישים הבינעירוניים חלה על כל סוגי הרכב והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד ל- 31 במרץ 2020.

אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במשך חודשי החורף. אופנועים חייבים לנסוע באורות דולקים בכבישים עירוניים ובינעירוניים במשך כל ימות השנה.

מומלץ לשים לכך לב ולשים תיזכורת ברכב במקום בולט, כמו מדבקה או סימן אחר על לוח המחוונים או במקום אחר שיזכיר לכם להדליק אורות. מכיון שהקנס על נסיעה בלי אורות ביום הוא 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה.

ישראל איננה יוצאת דופן בכל מה שקשור בתקנה להדלקת אורות בחורף גם בשעות היום, ולמעשה יש מדינות בעולם המחייבות נסיעה עם אורות דולקים במשך כל השנה. למרות שהחוק בישראל עדיין אינו דורש זאת, מומחי בטיחות ממליצים פה אחד לנהוג עם אורות דולקים במהלך כל השנה, בכל כלי רכב וכביש, ולא לכבות את האורות עם סיום התקנה. יש לציין כי נהגי ישראל מצייתים לחובת הדלקת האורות באופן גורף. לפי נתוני עבר של משרד התחבורה, אחוז המצייתים עומד על כ-95% מהנהגים.

על פי המחקרים הדלקת האורות מגבירה לא רק את הבטיחות של הנוסעים ברכב אלא גם את זו של המשתמשים האחרים בדרך אשר האורות מקלים עליהם להבחין ברכב מבעוד מועד ולאמוד את המהירות שלו ואת כיוון ההתקדמות שלו.

הדלק יוזל במוצאי שבת ב-12 אגורות לליטר