עסקים קטנים    

החשיבות של מערכות מידע בעסק

שנת 2018 הייתה ללא ספק השנה החזקה בתחום מערכות המידע. בשנה הזו גילינו עד כמה היתה עוצמתית טכניקת ניתוח המידע של החברה "קמפברידג אנליטיקה" שהשפיעה על תוצאות הבחירות בארה"ב ב2016. גילינו כיצד הנתונים הרפואיים שנאספים על ידי חברות מובילות ממגוון מקורות רפואיים (ללא שמות המטופלים) הובילו להבנה של הגורמים לחלק מהמחלות ולקשרים בין תרופה שנועדה לפתור סימפטום אחד לפתרון סימפטום אחר.

חברות קטנות יחסית שעשו שימוש במידע המצטבר בעסק הציגו רווחים גבוהים יותר וערים חכמות החלו להתבסס על מידע רב שמצטבר בחיישנים של מזג האוויר, זיהום האוויר, זרימת התנועה ואפילו השימוש בחשמל כדי לתכנן את השכונות טוב יותר.

כיצד גם עסקים קטנים יכולים להשתמש במידע המצטבר

לו רק הייתם יכולים להשתמש בכל המידע שהעסק צבר עם השנים ולפנות שוב ללקוחות שהתעניינו במוצרים שלכם בעבר, להבין באילו שעות עובדי השיווק שלכם הכי אפקטיביים וכמה באמת עולה לכם לפתח כל מוצר בחברה.

היום, איש מערכות מידע בעל ניסיון המצטרף לעסק יכול לנתח את כל כמויות המידע האדירות הזורמות בעסק, לרכז אותם למאגר מידע אחד ולהפיק דו"חות שישנו את הדרך בה פעלתם עד יום. אולי תגלו באמצעות הנתונים הללו כי אתם פותחים את העסק עד שעות מאוחרות מדי ודווקא הבוקר הוא הזמן האפקטיבי בעסק? ייתכן שתגלו כי תכנון לקוי של המלאי שלכם עולה לכם הרבה יותר ממה שחשבתם?

חברות המתמחות בתחומים ונישות יחודיות כמו רפואה או מערכות גיאוגרפיות כמיפוי משתמשות באנשי מערכות מידע הצוברים את הידע הדרוש לנישה הספציפית שלהם והם יכולים לנתח את המידע הכולל המצטבר לא רק בעסק שלכם אלא גם מידע ציבורי המצטבר בעולם ויכול למנף אתכם.

לא חייבים להעסיק עוד תקן

היום, אנשי מערכות מידע מועסקים בארגונים בינוניים וגדולים כחלק מהתקנים. אך, בארגונים קטנים יותר אינכם חייבים לעבוד עם נושאי משרה זו במשרה מלאה. תוכלו להעסיק אנשי מערכות מידע לפי הצורך באמצעות מיקור חוץ של התחום או בהעסקה חלקית. את התשתית שהמנמ"ר שלכם ייצור אתם יכולים ליישם כבר השנה ולהמשיך לשפר ולשדרג אותה בשנים הבאות.

Too Much Information? – לא באמת קיים…

אחת התכונות המרתקות בתחום המידע הוא שלעולם לא יכולה להיות לכם כמות גדולה מדי. כל עוד אתם יודעים לעשות שימוש בנתונים הרבים המצטברים בעסק באמצעות שירותיו של אדם המתמחה בתחום תוכלו להפיק ממנו את המיטב. כרגע, המידע הזה שמור אולי במספר תוכנות או שלא נאסף כלל. אך אם הייתה לכם דרך יעילה "לנקז" את כל המידע למקום אחד הייתם יכולים לראות את הארגון במבט על ולבצע שינויים מהירים בהתאם לנתונים שקיבלתם.

לסיכום, למערכות מידע יש חשיבות רבה בכל עסק – קטן כגדול. הוסיפו מנמ"ר לעסק וגלו כמה מידע פספסתם עד היום.