רכב ותחבורה    

היברידית או בנזין? מקרה מבחן

רכב היברידי
מעודכן ל-02/2019

אף שלדגם הבנזין יתרונות במרווח ובהתנהגות, קורולה נוחה יותר וזולה יותר

מצד אחד מחירי הבנזין והסולר עולים ב־25־20 אגורות, מצד שני הטבות המס על ההיברידיות שהופכות נפוצות יורדות. אבל לא אצל כולן

אז מה ההבדל ביניהן. מבחן של כלכליסט בדק ומצא

מבחינת אבזור לכל הרכבים יציאת מזגן למושב האחורי ודיבורית בלוטות', בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב. אצל טויוטה מעבר אוטומטי לאורות גבוהי .עוד בטויוטה מסך מולטימדיה 9 אינץ', ליונדאי מסך 7 אינץ', לסקודה רק 6.5 אינץ' בדגם הבסיסי, 8 אינץ' באחרים.

אצל קורולה 3 רמות אבזור, 133 עד 140 אלף שקל, בכולן מצלמות רוורס, ובאמצעית (135  אלף שקל) משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, וביוקרתית חלון שמש וחישוקי 17 אינץ' קלים. ליונדאי 2 רמות אבזור, 136 עד 140 אלף שקל. בכולן מצלמות רוורס, מערכת מולטימדיה הכוללת וויי־פיי ומאות תחנות רדיו אינטרנטיות, בדגם היקר יותר משטח טעינה לסלולרי, מושב נהג בכיוונון חשמלי והתרעה על רכב בשטח מת במראות. גם לסקודה 3 רמות אבזור, 129 עד 140 אלף שקל. באמצעית (135 אלף שקל) נמצא שיקוף לניידים במערכת המולטימדיה, ובדגם היקר מצלמה וחיישני רוורס, כניסה ללא מפתח והתרעה על רכב בשטח מת במראות.

מבחינת ביצועים קורולה טובה יותר מהדורות הקודמים, בעיקר בהיגוי ובנוחות. האיוניק אומנם קשה יותר אבל מוצלחת, והאוקטביה מעט יותר זריזה משתיהן, ובעלת התנהגות כביש קלה. הקורולה נוחה יותר מהאוקטביה בעיר, האיוניק בעיר פחות טובה משתיהן. שתי ההיברידיות רועשות בהאצה בגלל הגיר הרציף בקורולה ומנוע פחות שקט באיוניק. למנוע ה־3 צילינדרים של הסקודה צליל נעים יותר והיא בדרך כלל שקטה יותר.

מבחינת צריכה  המספרים 17.5 קמ"ל בטויוטה, 15.8 קמ"ל ביונדאי ורק 12.3 קמ"ל בסקודה. פער שמשמעותו הוצאה נוספת על דלק של אלפי שקלים לשנה בסקודה.

בקורולה עיצוב נקי ולו צג מולטימדיה גדול במרכז הדשבורד והמושב האחורי שלה הוא הצר ביותר. המושב האחורי של האיוניק טוב משל הקורולה, אבל האוקטביה טובה ברוחב, במרווח הברכיים ובמרווח הראש, אבל המושב קצר ונמוך יותר ופחות נוח למבוגרים. לסקודה  תא המטען הגדול והשימושי ביותר (535 ליטר), לעומת 443 ליטר באיוניק, שלה  דלת חמישית וגישה קלה להעמסה ולפריקה. לקורולה 470 ליטר , ופתח צר המאפיין רכבי 4 דלתות. הסקודה היא היחידה עם גלגל חילופי בגודל מלא, לעומת אחד מוקטן וזמני באחרות.

לסיכום, אף שלסקודה יש יתרונות במרווח ובהתנהגות, והיונדאי קלה יותר לחניה והעיצוב יפה יותר, קורולה נוחה יותר והעלויות טובות יותר.