היזמים לא מתלהבים מבניית דירות להשכרה
חדשות    

היזמים לא מתלהבים מבניית דירות להשכרה

שוק השכירות לטווח ארוך אמור להיות אחד מהכלים למלחמה במחירי הדירות שממשיכים לעלות. לשוק הזה אמורים להיכנס הגופים המוסדיים שבמקביל לפטור ממיסים יוענק להם, הם יצליחו לייצר משהכירות תשואה גבוהה – לפחות 7%, אבל מסתבר שהדרך לדיור בשכירות ארוכת טווח, היא ארוכה.
לשכת שמאי המקרקעין בישראל בדקה את ההשלכות של החוק לעידוד בנייה להשכרה ומצאה שהחוק ממש לא מעודד בנייה להשכרה, אפילו ההיפך. אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, הסביר שהחוק הוא מורכב הכולל בתוכו סייגים רבים שמפחיתים את הכדאיות הכלכלית בצורה משמעותית. להערכתו, הסיכוי היחיד להוציא לפועל בנייה להשכרה ארוכת טווח הוא יישום של המתווה של שר השיכון והבינוי. דונס מסביר שאין כיום מכרזים מפתים לבניית דירות להשכרה ארוכת טווח. הסיבה – אין יזמים שמסכימים למתווה שמוצע בחוק, ולכן טוען דונס יש הגיון בהצעה של שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס להקצות 5% בכל מכרז לדיור בר השגה. בדרך זו, הוא מסביר יהיה פיזור של זכאי הדיור הציבורי בכל רחבי הארץ ולא דווקא במקום אחד.
שוק השכירות כיום מוערך בכ-700 אלף דירות , כל הדירות בידיים פרטיות. אך במקביל לבניית דירות להשכרה ארוכת טווח, הגופים המוסדיים כאמור אמורים להיכנס לשוק ולשנות את התמונה.