הלוואות    

הלוואה במימון ישיר – מה היתרונות? האם כדאי לקחת?

קרדיט shutterstock

חושבים לקחת הלוואה? ראשית כדאי להחליט על סוג ההלוואה ולבחור בגורם המלווה המתאים לכם.

כיום ניתן לקבל הלוואות מגופים שונים: גופים פיננסיים – כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח וקופות גמל. אפשר גם לקבל הלוואות מאנשים שמכירים כמו קרובי משפחה, חברים, מהמעסיק. גם גופים גדולים כמו יבואני רכב וקבלנים מאפשרים לפעמים קבלת הלוואה שאמורה לשמש, בדרך כלל, לצורך רכישת המוצר שהם מוכרים.

זכרו: בסופו של דבר הלוואה צריך להחזיר וזה עולה יותר ממה שמקבלים. על הלוואה משלמים ריבית וגם צריך לעמוד בהחזר החודשי שיבוא על חשבון דברים אחרים. לכן, שיקלו היטב אם תוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה ומה התנאים הרצויים לכם.

הלוואה במימון ישיר – מה זה אומר?

חברת מימון ישיר, מקבוצת ביטוח ישיר, מציעה מתן הלוואות ישירות, בסכומי כסף קטנים עד בינוניים, ללא צורך בהצגת מסמכים וללא צורך להצהיר על מטרת ההלוואה. חברת מימון ישיר הפכה בשנים האחרונות לחברה העיקרית שפועלת בשוק המימון החוץ בנקאי מול הצרכנים הסופיים, לצד חברות כרטיסי האשראי.

ההלוואה של מימון ישיר – מתוקף היותה חוץ בנקאית – אינה קשורה לחשבון הבנק ואינה פוגעת במסגרת האשראי של חשבון הבנק. עובדה זו מאפשרת להמשיך ולהתנהל כרגיל  רגיל מול הבנק.

סכום גדול מדי

מי שמנהל משק בית יודע איזה מאמץ דרוש על מנת לשמור על איזון בין הכנסות להוצאות. רוב האנשים מעוניינים להשאיר לעצמם גם עודף, כדי שיוכלו לממן לעצמם ולמשפחתם דברים נוספים, מעבר לאלו הנדרשים לניהול החיים השוטפים. כולם רוצים לנסוע מדי פעם לחופשה בחו"ל , לצאת לבלות, לאכול במסעדות ולקנות בגדים יפים. אבל לפעמים אנחנו נתקלים באירועים ונסיבות שמאלצים אותנו להשיג סכום כסף נכבד במהירות.

ההלוואות במימון ישיר מועברות ללקוח במהירות. החברה מתחייבת באתר האינטרנט שלה להעברת הכסף בתוך ארבעה ימים, אך לרוב ההעברה מתבצעת הרבה יותר מהר וניתן לראות את הכסף בחשבון כבר לאחר מספר שעות.

לאיזה מטרה אפשר לקחת הלוואה במימון ישיר?

מימון ישיר נותנת הלוואות לצרכנים פרטיים ללא צורך במסירת פרטים על מטרת ההלוואה ואיזה שימוש ייעשה בכסף.

למה זה טוב? בדיקה של מטרת ההלוואה עלולה לקחת זמן ארוך, בגלל שצריך להגיש טפסים, אישורים על הכנסות, אישורים אחרים וכו'. יש גם אנשים רבים שחוששים מכל מיני סיבות למסור מידע על עצמם. כשצריך את הכסף מהר רוצים לזרז עניינים ולהימנע מדברים אשר אמורים לעכב את העברת הכסף.

מה צריך להביא בחשבון

ההלוואות שניתן לקחת במימון ישיר הן בסכומים קטנים עד בינוניים בדרך כלל. לכן אם ההלוואה לא מספיקה, כדאי לחשוב לפצל את ההלוואה למקום נוסף ולנסות למצוא עוד גורם שיעזור לכם במימון.

כמו כן, חשוב לדעת שההלוואות ניתנות לזמן קצר יחסית ולכן ההחזרים החודשיים גבוהים למדי. מי שמעדיף החזרים קטנים הנפרסים על פני שנים ארוכות, ייתכן שכדאי לו לקחת את ההלוואה במקום אחר.

אילו סוגים של הלוואות מציעים במימון ישיר?

מימון ישיר מציעה הלוואות לכל מטרה, בהן היא איננה דורשת הסבר על מטרת ההלוואה, עד לסכום של 80 אלף שקל.  כמו כן מציעה מימון ישיר הלוואה לרכישת רכב בסכום של עד 200 אלף שקל. הריבית השנתית על ההלוואות היא 8%.

בהלוואה לרכישת רכב, משמש הרכב בטוחה כנגד ההלוואה. השעבוד מבוצע באמצעות רישום ברשם המשכונות או רשם החברות ורישום סעיף שעבוד במשרד הרישוי. בנוסף, נרשמת הערה בפוליסת הביטוח של הרכב המשועבד להסבת הפוליסה לטובת החברה המלווה במקרה של תביעה. כאשר הרכב משועבד, לא ניתן למכור אותו או למשכן אותו לאחר.

ההלוואות האלה נבדלות בפריסת התשלומים המתאפשרת בהן, סכום ההלוואה המרבי, מסלולי הריביות ועוד.

ניתן לשעבד את הרכב גם כשלוקחים הלוואה רגילה לכל מטרה. במקרה זה, כשלחברה יש בטוחה, היא מציעה ריבית אטרקטיבית יותר על ההלוואה.

לסיכום, אם נתקלתם במצב שבו אתם זקוקים לכסף במהירות, כדאי שתבדקו אם ההלוואות שנותנת מימון ישר ללקוחותיה יכולות להתאים לכם. ההלוואות של מימון ישיר מאפשרות לקבל הלוואה מהירה ובתנאים נוחים יחסית, בקלות וללא צורך במסירת פירוט באשר למטרתה.

עדכונים וחדשות:

מרץ 2019: מאגר נתוני אשראי שיחל לפעול בישראל צפוי לשפר את תנאי ההלוואה של ציבור הלווים ולקדם תחרות בשוק. לפרטים והרחבה לחץ כאן.