חדשות    

הלמן אלדובי מגייס לקרן P2P

 בית ההשקעות הלמן אלדובי השלים גיוס נוסף של כ-42 מיליון שקל לקרן הציבורית "הלמן-אלדובי P2P המתמחה בהשקעה בהלוואות בתחום ה- Consumer Credit באמצעות פלטפורמת ה-P2P בארה"ב. מתחילת הפעילות ביולי 2017 ועד היום, גייסה הקרן סכום כולל של כ-112 מיליון שקל.

הקרן הניבה למשקיעים תשואה מצטברת של  7.13% (נכון לסוף מאי 2018) מאז החלה לפעול ב 21 ביולי 2017, ו-2.4% מתחילת 2018, זאת לעומת תשואה  שלילית של מינוס 0.97% שהשיג מדד האג"ח הקונצרני בארה"ב.

הלמן-אלדובי P2*P, הינה קרן ציבורית לא סחירה, אשר פועלת, על פי תשקיף, בשקיפות מלאה ותחת ממשל תאגידי ציבורי, הכולל בין השאר, פרסום דוחות כספיים רבעוניים ושנתיים ופרסום דוחות חודשיים על ביצועי הקרן באתר המגנ"א של רשות ניירות ערך. יצוין, כי פעילות בתחום הלוואות ה-P2P  מצויה גם בבתי השקעות נוספים, אולם נכון לעכשיו זו הקרן היחידה הפועלת על פי תשקיף ציבורי, וכן הקרן היחידה הפתוחה לציבור הרחב.

על פי התשקיף, הקרן פועלת במבנה של שותפות מוגבלת כאשר תיק ההלוואות שהקרן משקיעה בו יהיה בהתאם למדיניות ההשקעות של הקרן השואפת לפזר את תיק ההלוואות בפיזור דומה לזה של הפלטפורמות באמצעותן היא משקיעה. הקרן משקיעה באמצעות  Prosper ו – Lending Club, שתי פלטפורמות ה- P2P הגדולות בארה"ב, שאינן פתוחות להשקעות ישירות של משקיעים ישראליים או משקיעים מחוץ לארה"ב.

השקעה בתחום האשראי הצרכני באמצעות פלטפורמות P2P הפכה לנפוצה בקרב גופים מוסדיים וקרנות גידור אמריקאיות לאור האפשרות ליהנות מתשואה פוטנציאלית גבוהה יותר מזו הקיימת במוצרי ההשקעה הקונבנציונאליים ובמיוחד על רקע סביבת הריביות הנמוכה השוררת כיום בעולם.