חדשות    

רשות ההגבלים שמה סוף לבלעדיות של שופרסל במרכזים ובקניונים; שופרסל נקנסה ב-9 מיליון שקל

רשות הגבלים עסקיים, הגיעה היום להסכמה עם שופרסל על צו מוסכם אשר יבטל את כל הסכמי הבלעדיות במקרקעין עליהם חתומה שופרסל. המהלך צפוי להקל על מתחרים העוסקים בקמעונאות מזון (לרבות מאפיות, ירקנים, ומעדניות, לקניונים ולמרכזים מסחריים. כמו כן הוסכם כי שופרסל תשלם 9 מליון שקל עיצום כספי, בגין הפרות של חוק המזון.

הסדרי הבלעדיות הם הסדרי שכירות אשר מונעים מבעליו של קניון או מרכז מסחרי להשכיר חנויות לעסק אחר. כך מבטיח השוכר את הגבלת התחרות בסביבתו.

שופרסל והממונה הסכימו כי שופרסל תבטל בתוך כחצי שנה כ-180 הסכמי בלעדיות בהם התקשרה בנכסים ששכרה ושבהם היא מפעלילה את סניפי הרשת וכן להודי לבעלי נכסים נוספים כי היא אינה עומדת על זכותה לבלעדיות בנכסים אלו וכי לא תנקוט הליכים לשם מימוש זכות זו. הממונה הסכימה כח שופרסל תוכל להיות צד ל-25 הסכמי בלעדיות בסניפים חדשים בלבד ולמשך שלש שנים לכל היותר.

העיצום הכספי בסך 9 מיליון שקל הושת על שופרסל לאחר שהתברר כי האריכה 18 הסכמי בלעדיות, בניגוד לחוק המזון, האוסר על התקשרות בהסדרי בלעדיות במקרקעין או בהארכת הסדרי בלעדיות קיימים, באזורים בהם יש לקמעונאי נוכחות משמעותית של מעל 30% מהחנויות באזור.