הרהורי בורסה    שוק ההון    

המהפך של שופרסל והאיום הגדול על שופרסל

שלוש שנים עברו מאז ששופרסל חוותה משבר גדול, והיום זה נראה כמו זיכרון רחוק. שופרסל חזקה מאי פעם והתוצאות הכספיות מהבוקר מעידות על כך.

ההצלחה של שופרסל היא בראש וראשונה ניהולית והיכולת לחזות את המגמות בענף הקמעונאות.

הנהלת החברה סימנה כבר לפני שנים שני מנועי  צמיחה – המותג הפרטי הצומח שמהווה כבר 24% מהמכירות של החברה, והמכירות דרך האינטרנט.

מכירות האונליין עלו ברבעון הראשון ל-14% ממכירות הרשת, והיעד הוא להגיע ל-25% מהמכירות בטווח של 4 שנים.

ומה יהיה עוד 10 שנים? אפשר רק לנחש – אולי 40% מהמכירות של החברה יהיו דרך האינטרנט, אולי 70%;  מה שבטוח ששופרסל משנה את  ה-DNA  שלה.

וזו לא רק שופרסל וזה לא רק רשתות המזון – כולם כבר סימנו את הדיגיטל – אפילו הבנקים.

הבעיה, שהעולם הדיגיטלי הוא לא עולם שכולו רק טוב. לנו הצרכנים זה עולם יותר פשוט ונוח. אבל בדרך יהיו רבים שישלמו את המחיר – הרשתות לא יצטרכו כל כך הרבה סניפים, הרשתות גם לא יצטרכו כל כך הרבה עובדים…וגם – אנחנו לא נצטרך כל כך הרבה רשתות. ובכלל –  האם בעולם שבו שולטת מפלצת כמו אמזון, צריך את שופרסל?

 


צבע  הכסף – העתיד של שופרסל