חדשות    

המועצה לצרכנות: הסל הכי זול לרמדאן – ברשת סאלח דבאח ובניו

סאלח דבאח ובניו – הסניף החדש בדיר אל אסד

מעודכן ל-05/2021

הסל שנבדק בסניפים של כמה רשתות בריכוזים של החברה הערבית, כלל מוצרים שכיחים בסעודות האפטאר והסח'ור – ובהם בשר, אורז וירקות

מבדיקה שערכה לאחרונה המועצה הישראלית לצרכנות לרגל חג הרמדאן, בסניפים בריכוזים של החברה הערבית, נמצא כי רשת סאלח דבאח היא הרשת הזולה ביותר.

הבדיקה שנעשתה כאמור לרגל חג הרמדאן, 'החודש המבורך'  המתאפיין בשיאי צריכה ובהוצאה כספית ניכרת, נועדה לגלות היכן הכי משתלם לקנות את סל המוצרים  לארוחות האפטאר והסח'ור. הבדיקה נערכה במספר סניפים בריכוזים של החברה הערבית: חיפה, מזרח ירושלים, רהט, רמלה ועוד. נבדקו מחירי  38  מוצרים שכיחים לסעודת הרמדאן (בשר, אורז, תמרים, ירקות וכדומה). הסל נערך כממוצע רשתי, כולל מבצעים לכלל הלקוחות (ללא מבצעי אשראי וללא מבצעי מועדוני לקוחות). הבדיקה העלתה פערי מחיר של 25% בין הרשתות – עלייה גדולה ממחיר הסל בשנה שעברה.

מבין כלל המוצרים שנבדקו, נמצא כי פער המחירים המשמעותי ביותר היה במחיר כתף כבש / טלה טרי במשקל: בעוד שברשת סאלח דבאח הוא עולה בממוצע 69.9 שקל, בשופרסל דיל סניף רמלוד הוא נמכר במחיר של 119.9 שקל – פער של 50 שקל לקילו. גם במחיר בשר בקר / עגל טחון טרי במשקל קיים פער משמעותי. הזול ביותר: שופרסל דיל סניף רמלוד, שם הוא עולה 30 שקל לקילו, לעומת 45 שקל במגה בעיר סניף בת גלים חיפה – פער של 15 שקל.

כאמור, על פי הבדיקה, את הקנייה הכי משתלם לבצע ברשת סאלח דבאח שם הסל יעלה 557.9 שקל בממוצע. ברמי לוי סניף עטרות ירושלים יעלה אותו סל 589 שקל. הסלים היקרים ביותר היו במגה בעיר סניף בת גלים חיפה ובשופרסל דיל סניף רמלוד – בעלות של כ-680 שקל.  בסך הכול, ההפרש בין הסל היקר לזול ביותר עומד על 22%.

המועצה הישראלית לצרכנות: "הבדיקה שערכנו מעלה פערים משמעותיים בין הרשתות, פערים שיכולים להתבטא בכסף רב עבור הצרכנים, במיוחד כשמדובר ב-30 יום של חג, והגידול בהוצאות הוא בלתי נמנע. כדאי במיוחד עכשיו, אחרי שנת הקורונה, לערוך בדיקת מחירים ולא להתעלם מהפרשים של עשרות אחוזים במחיר של אותו מוצר בין הרשתות השונות".

בתוך כך, ביום ג' הקרוב (4.5) ייפתח הסניף החדש והעצום של סאלח דבאח ובניו בדיר אל אסד בהשקעה כוללת של 40 מיליון שקל. לרגל הפתיחה יתקיים בימים ג'-ה' (4-6.5) פסטיבל "לילות רמדאן", במסגרתו במשך שלושה ימים יוכלו המבקרים בו ליהנות מקינוחים וממתקים מסורתיים, מתחם בשרים מעושנים, מופעי אור, מאהלים ועוד – וכל זאת ללא תשלום. בהפקת הפסטיבל הושקעו כ 3 מיליון שקלים.