חדשות    

המלצה של לאומי – "חשיפה מט"חית משמעותית"

מאייר : אורקה
פער הריביות בין ארה"ב וישראל עשויים להיות גורם שיימנע את תיסוף השקל/ עליית השקל – כך מעריכים כלכלני בנק לאומי המנהול על ידי רקפת רוסק עמינח.
בלאומי סבורים שכדאי להיות בחשיפה גבוהה למניות ואג"ח קונצרני בחו"ל, עם השקעה במח"מ בינוני-קצר נוכח הצפי כי סביבת הריביות העולמית תוסיף לעלות בשנים הקרובות.
"הפער בין הריביות המוניטאריות של ארה"ב ושל ישראל גבוה מאוד בהשוואה היסטורית, מה שמקטין במידה מסויימת את הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל. אנו ממליצים על חשיפה מט"חית משמעותית בתיק ההשקעות, באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל. זאת, בעיקר בשל אופיה הממתן של חשיפה מטבעית על התנודתיות הכוללת בתיקי ההשקעות".

בלאומי סבורים שכדאי להימנע מהסיכונים שבאג"ח High Yield  – "המח"מ המומלץ בתיקי ההשקעות הוא בינוני-קצר, כיוון שסביבת הריביות העולמית עשויה להוסיף ולעלות בשנים הקרובות. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים. בתוך כך, אנו ממליצים להימנע מהשקעה בפלח ה-High Yield (אג"ח מתחת לדירוגי השקעה), בדגש על שווקים מפותחים, עקב מרווחי הסיכון הנמוכים ששוררים באפיק זה"

"נתוני המאקרו בכלכלה העולמית מצביעים על מחזור עסקים חיובי, תוך עליה מתונה בסביבת האינפלציה הגלובלית. ככל שהמגמות החיוביות בכלכלה העולמית תמשכנה, ניתן לצפות למעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. עליה בסביבת הריבית, בדגש על ריבית הבנק המרכזי של ארה"ב שכבר נמצאת מזה תקופה בעיצומו של התהליך, עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים. דוגמא לכך ראינו בשבועיים האחרונים בהם עקומי התשואה בעולם עלו תוך נטיה לירידות בשוקי המניות".

ביחס למצב המקומי, סבורים כלכלני לאומי – "נתוני המאקרו מעידים על התרחבות הכלכלה המקומית במקביל לעלייה איטית בקצב האינפלציה, וסביבת שער חליפין שעודנו חזק בהשוואה לממוצע בשנתיים האחרונות. "בשלב זה סביבה זו מאפשרת לבנק ישראל להותיר את הריבית המוניטארית ברמה נמוכה. במבט קדימה, שיפור בקצב עליית השכר, סביבת הביקושים המקומית האיתנה, ועלייה בסביבת האינפלציה בחו"ל – עשויים לתמוך בקצב האינפלציה בישראל. עלייה הדרגתית בסביבת האינפלציה בישראל, והמשך עליה בסביבת הריביות בחו"ל, עשויים להביא להעלאת ריבית על ידי בנק ישראל במהלך החודשים הקרובים".