הממונה על התחרות: יש לקנוס את יבואנית מקיטה ב-7 מיליון שקל
חדשות    

הממונה על התחרות: יש לקנוס את יבואנית מקיטה ב-7 מיליון שקל

מעודכן ל-06/2021

החברה היבואנית, ארגנטולס בע"מ, דרשה מהקמעונאים להעלות מחירים לצרכן, בעיקר בפלטפורמת השוואת המחירים באתר זאפ ■ עיצומים אישיים הוטלו גם על שלושה נושאי משרה בכירים

הממונה על התחרות הודיעה היום (א') לחברת ארגנטולס בע"מ ולנושאי משרה בה, על כוונתה להטיל על החברה עיצום כספי בגובה של כ- 7 מיליון שקל, בכפוף לשימוע, לאחר שהיבואנית דרשה מהקמעונאים להעלות את מחירי מקיטה שמפורסמים באתר זאפ. כמו כן, הממונה מבקשת להטיל עיצומים אישיים בסכומים של 360 אלף שקל עד 450 אלף שקל, על שלושה נושאי משרה בארגנטולס.

ההפרה שבעטיה עלתה הדרישה לעיצומים הכספיים היא הכתבת מחיר מינימום לצרכן. התוצאה הישירה של הכתבת מחיר שכזו היא הגבלת התחרות בין הקמעונאים על מחירי המותג המסוים.

בשנים 2018-2017 פעלה ארגנטולס, היבואנית הבלעדית בישראל של מותג כלי העבודה החשמליים Makita, על מנת להעלות את המחירים לצרכן של מוצרי מקיטה. ארגנטולס דרשה מלקוחותיה הקמעונאים לנקוב באינטרנט ובעיקר בפלטפורמת השוואת המחירים "זאפ", מחירים גבוהים יותר למוצרי מקיטה, בהתאם למחירון שאותו הכתיבה להם; בנוסף בהתאם להסכמות בין ארגנטולס לבין מספר קמעונאים משמעותיים, הפסיקו אותם קמעונאים לפרסם את מוצרי מקיטה באתר זאפ במועד מסוים בשנת 2018. מהבדיקה עלה שהשימוש בפלטפורמת השוואת המחירים זאפ הביא לירידת מחירים של מוצרי מקיטה.

מהבדיקה שערכה הממונה עולה כי מותג מקיטה הוא החזק ביותר בתחום כלי העבודה החשמליים המקצועיים ונהנה מנתח שוק גדול, וכי בתחום זה שוררת תחרות מועטה. בנוסף העלתה בדיקת הרשות כי היבוא המקביל של מוצרי מקיטה לישראל הוא מועט, בין היתר על רקע פעולות שנקטה ארגנטולס על מנת לחסום יבוא מקביל של מוצרים אלה.

בשל הסדרים אלו שוקלת הממונה להטיל עיצומים כספיים על ארגנטולס ועל נושאי משרה בה, והם רשאים להשמיע טענותיהם בפני הממונה במסגרת שימוע שייערך להם.