חדשות    

המרוץ מהבידוד לדירה: נרשמים רבים להגרלות מחיר למשתכן בצפון

מעודכן ל-03/2020

למרות המשבר הקשה שנוצר בעקבות התפרצות הקורונה – כ-12 אלף איש נרשמו להגרלות בחיפה, בחצור הגלילית ובנוף הגליל

גם הקורונה לא תעצור את רוכשי הדירות: זה המסר שהעבירו כ-12 אלף איש שנרשמו להגרלות מחיר למשתכן בצפון, ובכך הפתיעו את מארגני ההגרלה שציפו לרישום נמוך בהרבה, בשל המצב בשוק ואי הוודאות הרבה שכרוכה בו. ההגרלה ה-11 של מחיר למשתכן, שיוחדה לאזור הצפון, כללה דירות בחיפה, בנוף הגליל ובחצור הגלילית.

ההגרלה שעליה הכריז משרד השיכון בחודש שעבר, הגיעה ללא הודעה מוקדמת. ייתכן כי במשרד נוכחו שהגרלה גדולה כלל ארצית אינה אפשרית בתקופה הקרובה, ונותר להם מצבור גדול של דירות להגרלה באזור הצפון.

ההגרלה הייתה צנועה יחסית להגרלות הקודמות הגדולות, ונכללו בה 662 דירות בחיפה, בשכונת נאות פרס שלב ב', בשלושה פרויקטים שעליהם אמונים קבוצת חנן מור וחברת רמי שבירו. דירות אלה יימכרו במחירים של 8,600-8,000 למ"ר. כמו כן הוגרלו 170 דירות בנוף הגליל, שיוקמו על ידי אמריקה ישראל להשקעות ומגדלים ב.ר. ייזום ובנייה, ויימכרו במחירים בסביבות 6,000 שקל למ"ר, ו-19 דירות בחצור הגלילית, שיוקמו על ידי חברת "בר הילי", ויימכרו ב-5,800 שקל למ"ר.

להגרלה שהסתיימה ביום חמישי האחרון בחצות נרשמו 11,889 משקי בית, מהם 7,623 לדירות בחיפה, 3,660 לפרויקטים בנוף הגליל ו-606 לפרויקט בחצור הגלילית. כאמור, נתוני ההרשמה המרשימים הפתיעו את נציגי מרכז השיכון שארגנו אותה, שכן להגרלות גדולות שהתקיימו מיולי 2018, וכללו 6,600-3,000 יחידות דיור ברחבי הארץ – נרשמו 24-17 אלף משקי בית. כמו כן, בהגרלה הנוכחית נכללו מקומות שאינם נמנים עם אזורי הביקוש בארץ.

מה שהופך את הנתונים למרשימים עוד יותר הוא עיתוי ההרשמה להגרלות – בשבועות שבהם הקורונה עברה מהר מאוד מסטטוס של מידע לא רלוונטי שמסוקר בחדשות חוץ, למגיפה שתוקפת את המדינה. ההערכות היו שבתקופה כזו פעילות הנדל"ן תקטן מאוד, גם אם מדובר במשהו שאינו מחייב, כמו רישום להגרלות מחיר למשתכן.

חנן מור ורמי שבירו זוכי מחיר למשתכן בחיפה – הנחה מטורפת ביחס לקרקע

איך הקורונה ישפיע על מחירי הדיור והמשכנתא