חדשות קרנות נאמנות    

המשקיעים ממשיכים להזרים כספים: הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע החולף גיוסים של 1.1 מיליארד ₪

מיקי סבטליץ מבית ההשקעות מיטב דש בסיכום שבועי: בראש המגייסות השבוע - קרנות אג"ח כללי (740 מיליון ₪) וקרנות אג"ח מדינה (260 מיליון שקל)

שבוע המסחר התנהל על רקע ההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה בניגוד לתקוות המשקיעים להורדה נוספת. מדדי המניות סיכמו את השבוע עם ירידות שערים. כמו כן, נרשמו מימושים גם במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. הקרנות המסורתיות גייסו השבוע כ-1.1 מיליארד ₪ – עלייה של כ-15% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המסורתיות מסתכמים בכ-4.6 מיליארד ₪, מתוכם כ-3.1 מיליארד ₪ נותבו לקרנות המנוהלות וכ-1.5 מיליארד ₪ לקרנות המחקות. מרבית הגיוסים מתחילת החודש התרכזו בקרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה שגייסו יחד כ-3.85 מיליארד ₪, המהווים כ-80% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

במיטב דש מציינים כי קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע גיוסים של כ-740 מיליון ₪ – זינוק של יותר מ-50% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים ב-2.47 מיליארד ₪.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה שלילית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים של עד כ-0.9%, ובהמשך, מדד קונצרני כללי ירד ב-0.6%. בהמשך למימושים באפיק הקונצרני, קרנות אג"ח קונצרני רשמו עלייה של כ-40% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם, ואלה הסתכמו בכ-120 מיליון ₪. מתחילת החודש, הקרנות הקונצרניות רשמו פדיונות של כ-220 מיליון ₪ המורכבים מפדיונות של כ-480 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, ומנגד גיוסים של כ-260 מיליון ₪ בקרנות המחקות.

בנוסף כותבים מיטב דש, כי הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-170 מיליון ₪ – ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, שמשקפים גיוס של כ-110 מיליון ₪ לקרנות המשקיעות בחו"ל וגיוסים של כ-60 מיליון ש"ח בקרנות מניות בישראל וגמישות. כ-75% מכלל הגיוסים בקרנות המנייתיות השבוע נותבו לקרנות המחקות. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המנייתיות הסתכמו ב-770 מיליון ₪.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות השבוע ירידות שערים מתונות: מדד ממשלתי כללי התממש ב-0.1% בהובלת הצמודים לטווח ארוך שירדו ב-0.5%. למרות המימושים באפיק קצב הגיוסים הממוצע בקרנות אג"ח מדינה נותר זהה לקצב בשבוע הקודם והתבטא בגיוסים של כ-260 מיליון ₪ השבוע וכ-1.4 מיליארד ₪ מתחילת החודש.

על פי נתוני מיטב דש, נמשכים הפדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-1.7 מיליארד ₪ – קצב פדיונות זהה לקצב בשבוע הקודם. בהמשך לכך, פדיונות של כ-150 מיליון ₪ נרשמו השבוע בקרנות השקליות – זינוק של 70% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע עלייה קלה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-160 מיליון ₪. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-26.03.15  כ-261.2 מיליארד שקל.  הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-221.3 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-39.9 מיליארד ₪.