חדשות    

המשקפיים של גוגל – הדור הבא

לאחר שנכשלה בשיווק המוצר לצרכן עברה לשור הארגוני וכעת גוגל מציגה את גלאס 2, שיתחרו בהולולנס 2

משקפי גוגל נחשבו לתקווה גדולה עבור גוגל אבל התבררו ככישלון מסחרי. כעת יוצאים גלאס 2, דור ההמשך למשקפיים החכמים של ענקית הטכנולוגיה, לפי פרסומים ברשת; אתר טכנובלוג הספרדי פרסם תמונות של המשקפיים, ונחשף המפרט של המוצר דרך מסמכים רשמיים שהוגשו לנציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב.

הפעם במקום חיישן של שמונה מגה-פיקסל,  המצלמה קיבלה חיישן רגיש יותר של 32 מגה-פיקסל ותמיכה בצילום וידאו ב-4K. זיכרון הפעולה זכה  עומד על 3 גיגה-בייט לעומת 2 בדגם הראשון.

המוצר מתחרה בהולולנס 2 מבית מיקרוסופט,אבל לפיתוח של גוגל יש יתרון של משקל קל ועיצוב שדומה למשקפיים רגילים, בעוד הולולנס הם משקפיים גדולים ומגושמים יותר שנחבשים כמשקפי סקי או אבק.

גוגל גלאס פותחו לפני כ-5 שנים ועוררו התנגדות בגלל היכולת לצלם ולהקליט את הסביבה בלי אזהרה או רשות. עהרבה ראו בזאת חדירה לפרטיות, ועסקים אף אסרו על משתמשי גלאס להיכנס איתם. גוגל הגיבה מהר וביטלה את המוצר לצרכן, ואילו ב-2017 היא דיווחה שלאחר שהמשקפיים עברו הסבה לשימוש ארגוני כו להצלחה בסקטור זה.

היכולות הותאמו לדרישות של סביבות מקצועיות, וכעת גוגל תשיק את הדור הבא על בסיס התאמות שבוצעו לפי דרישת המשתמשים. שלא כמו ההולולנס, משקפי גוגל  מיועדים לשימוש קל יותר ובעיקר לתמיכה במקומות שבהם קשה להתנייד עם סמארטפון או מחשב, ובהם איזורים מרוחקים או סביבות עשירות בציוד מכני, כרצפות ייצור במפעלי רכב.