חדשות    

הנהלת אל על לעובדים: "ימים קשים לפנינו והחלטות כואבות"

משבר הקורונה כבר פוגע בחברות תעופה ברחבי העולם ולא רק במזרח  ועם הנחיית משרד הבריאות לשבים מתאילנד שעליהם לשהות בבידוד למשך שבועיים בביתם בלי בדיקה רפואית, באל-על שלחו מכתב המנסה להרגיע את העובדים הנשלחים למדינות ה"מסוכנות". ההנהלה כתבה לעובדים שהיא רוצה "לחזק את אנשי האוויר ויחידות המטה", והוסיפה "ימים קשים לפנינו וייתכן אף כי יידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות". עוד החברה החליטה לצמצם טיסות בהתאם לירידה בביקוש.

"אנו בעיצומו של אירוע גלובאלי ומוקדם עדיין לחזות את כל השפעותיו", נכתב במכתב. "יחד עם זאת ניתן לומר בביטחון רב כבר עתה כי מדובר בשעת מבחן למדינות העולם ובתוכן ישראל, לענף התעופה ולאל על".
עוד הוסיפו על חשיבות הביטחון והבטיחות: "לא נתפשר על הערכים שלנו – הבטיחות והביטחון תמיד יעמדו בראש סדר העדיפות, ומתוך כך גם האחריות שלנו ללקוחותינו ולאנשינו".

המשמעות היא שאם המשבר יימשך בהיקפיו, תיאלץ אל על לבצע קיצוצים או השבתה זמנית של כוח אדם, עקב הירידה החדה בפעילות ופגיעה דרמטית ברווחיה. בשבוע שעבר הודיעה אל על לבורסה על צפי לירידה של 30 מיליון דולר ברווחים, עוד טרם ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לבאים מתאילנד וממקומות אחרים במזרח הרחוק, ולא רק מסין, ולפיהן עליהם להיכנס לבידוד. הקו לבנגקוק הוא אחד הקווים הרווחיים של אל על והמשבר תפס את החברה לאחר רבעון שהצביע על הרעה בתוצאות וירידה ברווחיות.

אל על כבר עצרה את טיסותיה לסין ולהונג קונג והורידה את תדירות הטיסות לתאילנד, כשכעת גם השבים מיעד זה צריכים להיכנס לבידוד של 14 ימים. מניית אל על ירדה בחודש בכ-20%.

לקוחות אל על לפיליפינים יוכלו לבטל או לשנות דמי כרטיס טיסה ללא עלות