חדשות    

הנחת העבודה הסמויה של לאומי למשכנתאות: הפריים יגיע ל-7%

שוקי בורשטיין, מנכ"ל לאומי למשכנתאות, סבור שעליית הריבית בחודשים האחרונים עלולה לפגוע ביכולת ההחזר שלהם, ולגרום לעיכובים בתשלומים.  הדרך של בנק לאומי למשכנתאות להתמודד עם התופעה היא להקטין את הסיכון מול הלווים החדשים (לוקחי המשכנתאות הנוכחיים). איך עושים את זה? בבנק בודקים יכולת החזר  לפי ריבית פריים של 7% (ריבית כפולה מהריבית הנוכחית) ובדרך זו הם בעצם מגדירים החזר תיאורטי גבוה יותר מזה שרשום בפועל. בהסתמך על ההחזר התיאורטי הזה בודקים בבנק האם לתת משכנתא ללווה מסוים. אמנם הפריים כיום נמוך משמעותית , אבל מדובר במרווח ביטחון שלאומי למשכנתאות לוקח. במצב כזה, רק הלווים שעשויים לעמוד בהחזרים בקלות יחסית גם בפריים בריבית של 7% יזכו לקבל משכנתאות. באופן הזה, הבנק כמובן מקטין את הסיכון שלו.  

שלבים בלקיחת משכנתא – 

השלב הראשון, מה ההון שלנו וכמה משכנתא צריך?  מה ההון שלכם? מה יכולת ההחזר שלכם? כמה משכנתא לקחת? ואיזו דירה אתם יכולים לקנות? 

השלב השני, אישור עקרוני; המסמכים שיש להגיש לבנק ומה הבנק בודק? – כן, אי אפשר להתחמק מבירוקרטיה – מדריך שיעזור לכם לא לטבוע במסמכים לא נחוצים ולעבור את התהליך בשלום.

השלב השלישי, בחירת המשכנתא! – יש משכנתא בריבית קבועה, ויש משכנתא בריבית משתנה; יש משכנתא צמודה למדד ויש משכנתא שקלית; יש משכנתא בריבית פריים, ויש משכנתא בריבית שמשתנה כל חמש שנים; יש  משכנתאות לטווח של 10 שנים ויש כאלו ל-30 שנים; מה היתרונות והחסרונות של כל מסלול ומה לקחת?