חדשות    

הסודות מאחורי ההון הפנסיוני – ככה מתכווצת הפנסיה שלכם

 

עובדה מצערת: מרבית אכלוסיית ישראל נמצאת בחסכון חסר לפנסיה ותאלץ להמשיך לעבוד כל ימיי חייה. רובנו נוטים, בצדק, להסביר כי הדבר נובע מעליה בתוחלת החיים אך לא לוקחים בחשבון סיבות  נוספות:

 

  1.  עליה משמעותית בתוחלת החיים מביאה לגידול במקדמי הקצבה כאשר על כל 1,000 ש"ח קצבה , אנו נאלצים לצבור סכומים אשר עולים עם הזמן.

  2. דמי הניהול במוצרים החסכון גבוהים. מי שלא ינהל מו"מ על עלויות אלו יכול בקלות רבה לפגוע ב-20% עד 35% מהחסכון הצבור שלו רק על בסיס עלויות המשולמות לגוף המנהל.

  3. משיכת כספי פיצויים –  לא מעט אני שומעת על אנשים אשר עזבו מקומות עבודה ועל מנת להתקיים, משכו את כספי הפיצויים מהקרן.

    מי שעשה זאת בקרנות הוותיקות איבד את זכויותיו ומי שעשה זאת בקרנות הפנסיה הצוברות פגע לעצמו בעד 40% מהחסכון הצבור לפנסיה. (התייחסות נרחבת לנקודה זו בהמשך).

  4. עד דצמבר 2007 לא היתה חובה חוקית מטעם מעסיקים להפקיד לטובת חסכונות פנסיונים. בינואר 2008 נכנס לתוקפו חוק פנסיית חובה אשר מחייב מעסיקים להפקיד לטובת עובדיהם לאחר מחצית שנת עבודה (ולמי שיש הסדר פנסיה קודם, לאחר 3 חודשים) לטובת הסדר פנסיוני המגן מפני: נכות (א.כ.ע.), מוות (שארים) וזקנה (פנסיה) .

    עד אז, לקבוצות רבות במשק לא היה כל הסדר ואם היה, הוא נגזר על חלק מסוים בשכר ולא על השכר כולו.

    עם עליית המודעות והתארגנות עובדים במסגרת ההסתדרות עלתה הדרישה למימוש מקסימאלי של ההטבות הסוציאליות והשכר המבוטח.

    ההשפעה של חוק זה תהיה בעיקר על הדורות הבאים. כאשר, סביר כי אלו הפורשים בשנים הקרובות יאלצו בעת הפרישה לרדת משמעותית ברמת החייהם. יש לזכור כי לגובה החסכון ולמשך החסכון יש חשיבות מכרעת .

     

חשוב להדגיש כי ביכולתנו להשפיע משמעותית על מנת שלא ניכנס לסטטיסטיקה העגומה הצופה לרובנו ירידה של בין 30% ל 50% ברמת החיים בפרישה. הדוח הנ"ל- מטרתו לעזור לכם לעשות זאת נכון.

*שרון אלמגור הינה מומחית בתחום ניהול ההון האישי, יועצת פנסיונית (2006) ובעלת ניסיון של למעלה מ-10 שנים בשוק ההון, הפיננסים והפנסיה. שרון מילאה תפקידים שונים בבתי השקעות וגופים מוסדיים וכיום, מתמחה בשיפור מצבו הכלכלי של הציבור דרך העברת תכנים וסדנאות חווייתיות העוסקות בפיתוח אינטליגנציה פיננסית וידע פנסיוני. שרון נודעת בהרצאותיה החוויתיות ביכולת העברת תכנים מורכבים בדרך יצירתית וייחודית. כמו כן, עוסקת בייעוץ וליווי אובייקטיבי ,בלתי אמצעי וללא זיקה לחברות וועדים בהשגת תנאים פנסיונים משופרים לעובדים .מידע נוסף: מזה כשלוש וחצי שנים מתחרה שרון במרבית מרוצי הכביש למרחקים בינוניים וארוכים ונמנת עם עשרת המרתוניסטיות הבכירות בישראל.

 

המידע הכלול במאמר זו אינו בא במקום ייעוץ ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם, בכלל זה:
אין לראות במידע במאמר זה משום ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ פנסיוני ו/או תחליף לייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכיו המיוחדים של כל אדם.