חדשות    

העונש הוחמר: קבלן שהורשע בעבירות מס נשלח לשנה בכלא

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-07/2021

בעל חברה מענף הקבלנות שהורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-6.5 מיליון שקל נשלח תחילה ל-9 חודשי עבודות שירות, אך בעקבות ערעור רשות המסים הוחלט כי ירצה מאסר בפועל

בית משפט המחוזי מרכז לוד קיבל את ערעור רשות המסים על גזר דין שניתן בעניינו של יעקב שלמה, בעל חברת ים את אור בע"מ, בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות, והחמיר את עונשו מתשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל. את הערעור ניהלו עו"ד אשר סילבר ועו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

שלמה, תושב נתניה, הורשע על פי הודאתו בבית משפט השלום בפתח תקווה, בניכוי חשבוניות פיקטיביות ויחד עמו הורשעה גם חברת ים את אור בע"מ שבניהולו ובבעלותו. מכתב האישום עולה כי בין החודשים יוני 2014 לינואר 2016, ניכה שלמה 30 חשבוניות מס כוזבות של ספקים שונים במטרה להתחמק מתשלום מס. החשבוניות הכוזבות הוצאו עבור פועלים סינים לכאורה, וזאת מבלי ששלמה והחברה עשו או התחייבו לעשות את העסקאות בגינן הוצאו החשבוניות. הנאשם רשם את החשבוניות הכוזבות בסך של כ-6.5 מיליון שקל בספרי הנהלת החשבונות של החברה וניכה שלא כדין סכום מס של כ- 984,748 שקל. בעקבות הרשעתו, בית משפט השלום הטיל על שלמה 9 חודשי עבודות שירות, חצי שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 15,000 שקל.

בעקבות גזר הדין, ערערה רשות המסים לבית משפט המחוזי מרכז-לוד על קלות העונש, ובית המשפט קיבל את ערעורה וקבע כי בית משפט השלום שגה כשהעמיד את עונשו של הנאשם על 9 חודשי עבודות שירות, מבלי שהוסר המחדל כלל.

כבוד השופט העמית אברהם טל, כב' השופטת מיכל ברנט וכב' השופט שמואל בורנשטיין החמירו את עונשו של הנאשם ל-12 חודשי מאסר בפועל. יתר רכיבי גזר הדין נותרו על כנם.

תביעה: רשות המסים תידרש להשיב כמיליארד שקל לבעלי דירות בגין מס שבח