חדשות    

העלאת המע"מ = עלייה של 0.9% במחירי הדירות!

מדברים בלי הפסקה על הכוונה והצורך להוריד את מחירי הדירות. ראש הממשלה ביבי נתניהו, אומר מעל כל במה שהוא נלחם במחירי הדירות והוא לא לבד – שר האוצר יובל שטייניץ מדבר על החשיבות הגדולה בריסון מחירי הדירות והורדתם; נגיד בנק ישראל הזהיר מפני עלייה במחירי הדירות וסיפר ...

מדברים בלי הפסקה על הכוונה והצורך להוריד את מחירי הדירות. ראש הממשלה ביבי נתניהו, אומר מעל כל במה שהוא נלחם במחירי הדירות והוא לא לבד – שר האוצר יובל שטייניץ מדבר על החשיבות הגדולה בריסון מחירי הדירות והורדתם; נגיד בנק ישראל הזהיר  מפני עלייה  במחירי הדירות וסיפר שכל המשברים הגדולים של הזמן האחרון הגיעו משוק הנדל"ן. זה לא מפריע לו להוריד בחודשים האחרונים את הריבית ולהשאיר אותה נמוכה במיוחד. בריבית כזו, מר פישר, אנשים מצביעים ברגליים – הם רוכשים דירות. גם אריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון מדבר בלי סוף על מלחמתו במחירי הדירת, ולזכותו יאמר שאצלו זה מלווה בביצועים, אם כי עדיין לא מספקים.

ולמרות שכל הקודקודים האלו מדברים , לא רק שהם לא ממש מבצעים (לפחות לא רואים את זה בשטח), הם עכשיו גורמים לעלייה במחירי הדירות -העלאת שיעור המע"מ באחוז, מהלך שהממשלה אמורה לאשר בקרוב, צפויה לייקר את מחירי הדירות. הרי כשקונים דירה מקבלן משלמים גם מע"מ, כשהמע"מ עולה מ-16% ל-17%, זה הרבה כסף, זה מתבטא בכ-0.9% מערך הדירה. כן, מדברים על הורדת מחירי הדירות, בפועל מעלים אותם.

נכון, מדובר על מחירי דירות מקבלן, אבל ברגע שתרשם עליה במחירי הדירות מקבלן (דירות יד ראשונה), מחירי הדירות יד שנייה לא יעלו? בכלכלה, הכל אפשרי, אבל סביר שתהיה התאמת מחירים כלפי מעלה.