חדשות    

העלמות מס בענף המוניות: שני אחים העלימו מיליונים

קרדיט: pixabay

רשות המסים עצרה שני אחים בעלי עסק למוניות בחשד להעלמת מס. שני האחים חשודים בהעלת הכנסות במיליוני שקלים.

השניים, על פי החשדות – דיווחו על העסקתם כשכירים של נהגי מוניות אחרים, כשבפועל השכירו לאותם נהגים את המוניות שלהם בשיטת ה"פיקס" – שכירות יומית.

 יאמין ויקטור (40) מתל-אביב ויאמין יהודה (47) מקדומים, האחים החשודים ניסו להתחמק מהעברת חומר לפקיד השומה. בביקורת שנערכה להם בפקיד שומה חולון נדרשו האחים להציג את ספרי העסק. התיק עבר לזירה הפלילית רק לאחר שהאחים מסרו ספרים חלקיים וללא סרטי קופה כלל.

החקירה הגלויה כנגד האחים נפתחה לפני יומיים, ובמהלכה בוצעו חיפושים ונתפסו מסמכים ומחשבים בבתיהם של החשודים, וכן – על-פי צו שופט – נתפסו גם מסמכים ממייצגם של החשודים, רואה החשבון שלהם.

ממצאי החקירה עלה כי מדי שנה עשו האחים החשודים תיאום של הוצאות השכר בסך של מאות אלפי שקלים, על-מנת להפוך את ההפסד הנקי באותה שנה להכנסה חייבת בסכום זעום. על-פי הודעת הנהגים אשר נרשמו כעובדים שכירים בעסקם של האחים, הם כלל לא היו שכירים אלא עבדו בשיטת ה"פיקס", ותלושי השכר אינם מבטאים את היקף הכנסותיהם. עוד עלה מהחקירה כי במהלך השנים 2017-2010 השכירו החשודים מוניות לעשרות נהגים בתמורה ל-250 שקל ליום.

בבקשת המעצר נכתב – "עולות ראיות לכאורה ולפיהן מיוחסות לחשודים עבירות של העלמת הכנסות בסכום כולל הנאמד במיליוני שקלים בשנות המס 2010 עד 2017, עבירות שנעשו על-ידם במזיד, עורמה ותחבולה, בניגוד לסעיף 220 לפקודת מס הכנסה, ומוגדרות כעבירות מסוג פשע. מדובר בחקירה סבוכה ומסועפת הנמצאת בראשית ומצריכה ביצוע פעולות נוספות" אשר הוצגו לבית המשפט במסגרת דוח סודי שהוצג"

משרד תיווך מואשם בהעלמת הכנסות בסך 1.7 מיליון שקל

העלים מס ויישב 16 חודשים בכלא

קוסם?! ירקן בשוק מחנה יהודה חשוד כי העלים הכנסות בסך 14.5 מיליון שקל

גילוי מרצון – הארכה עד 2019; הנה התנאים הנדרשים