חדשות    

העסקת עובדי קבלן – האם השיטה הזו תיפסק?

עובדי קבלן זו שיטה להעסיק עובדים מבלי להיות אחראי עליהם. סופרפארם מעסיקה דיילות יופי שהם בעצם לא עובדות שלה אלא של הספקיות (של מותגי הקוסמטיקה); עובדי ניקיון עובדים בחברות, אבל מועסקים על ידי חברות ניקיון. זו שיטה, איך לומר – להיות עם מבלי החובות של להיות עם…
עמיר פרץ מנבסה לשנות את העניין – פרץ מנסה להעביר הצעת חוק להפסקת שיטת ההעסקה הקבלנית. 
עמיר פרץ: ״לממשלה יש הזדמנות לעשות לתיקון עוול היסטורי כלפי מאות אלפי עובדים ולאפשר להם לפתוח את השנה האזרחית החדשה בראש מורם״
 
ההצעה תעלה לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה. ההצעה מבקשת לשלול את המשך ההעסקה הקבלנית במשק, בין אם דרך הממשלה, הרשויות המקומיות או בשוק הפרטי, ולעבור להעסקה ישירה בלבד. 
 
מתוך דברי ההסבר של ההצעה  
במהלך העשורים האחרונים העסקה קבלנית של עובדי תחזוקה, מינהל וביטחון הפכה לתופעה שכיחה בישראל בכלל ובאוניברסיטאות בפרט. כמעט תמיד מלווה צורת העסקה זו בהפרה שיטתית של חוקי העבודה ובהתעמרות בעובדים המועסקים במתכונת זו. ניסיונות רבים נעשו על מנת לשנות את החקיקה כך שתיטיב עם עובדי הקבלן ובכל פעם מצאו המעסיקים דרך להתגבר על החקיקה ואף להציב סטנדרטים מחמירים יותר שהרעו את מעמד האדם העובד בישראל באופן קיצוני ביחס לתקופות קודמות. הצעה זו מטרתה לשים סוף באופן גורף לתופעה הקשה והמנצלת הזו ולהביא לכך שכל העובדים בישראל יועסקו בהעסקה ישירה.
 
ביום ד׳, 3 בינואר, בשעה 9:30 באולם ירושלים בכנסת תתכנס השדולה למעמד האדם העובד בישראל בראשותו של ח״כ עמיר פרץ, אשר תעמיד בזרקור את ההעסקה הקבלנית של עובדי הוראה במערכת החינוך. הודעה מפורטת על הכינוס תצא בנפרד. 
 
עמיר פרץ: ״לממשלה יש הזדמנות לעשות לתיקון עוול היסטורי כלפי מאות אלפי עובדים. אישור הצעת החוק יאפשר לציבור העובדים בישראל לפתוח את השנה האזרחית החדשה בראש מורם, בלי אי-היציבות וחוסר הביטחון שמאפיין את ההעסקה הקבלנית״.