רכב ותחבורה    

העתיד כבר כאן: עולם הרכב הופך לדיגיטלי

מעודכן ל-03/2019

הבתים שלנו הופכים לבתים חכמים, וזו חלק ממגמה שמחלחלת לכל התחומים – החיים הופכים לדיגיטליים – אנחנו קוראים ספרים דיגיטליים; העיתון הופך לדיגיטלי/ אינטרנטי, וגם עולם הרכב הופך לדיגיטלי –  באמצעות מגוון רחב של גאדג'טים ואביזרי בטיחות דיגיטליים אנו מסוגלים להפוך רכב פשוט לרכב מתקדם, נוח ובטוח יותר. על היתרונות המגוונים שבחיבור בין הדיגיטל לעולם הרכב, במאמר שלפניכם:

הופכים את הרכב לבטוח יותר

מגוון רחב של חיישנים הבנויים ברכב היום מאפשרים לנו לנהוג בבטחה. החל ממערכת ABS השולטת על תהליך הבלימה של הרכב וכלה במערכות שונות המסייעות לנהג במקרה של מעבר לנתיב אחר ללא כוונה או במקרה שרכב אחר קרוב אלינו מאחור או מלפנים יתר על המידה.

כיום, מערכות אלקטרוניות אחרות מתריעות במידה ויש סכנה שילד נשכח ברכב. מערכות אלה משלבות גלאי נפח המותקן ברכב עם אפליקציות המתקשרות או מפעילות צליל חזק אם יש סיכוי ששכחנו להוריד את אחד הילדים בגן.

מצלמות המתעדות בזמן אמת את הנסיעה ואת המראה הנשקף מחלקו האחורי של הרכב מאפשרות לנו לתעד את הנסיעה למקרה של תאונה עתידית וכן מצלמה אחורית מסייעת לנו לוודא כי לא נמצא מאחורינו כל חפץ או אדם בשעה שאנו נוסעים לאחור. מצלמה נוספת, חדשנית יותר, מעורבת בתהליך הנסיעה עצמו וסורקת את תנאי הכביש תוך מתן התרעות ויזואליות וקוליות במקרה שיש סכנה כלשהי לנו ולסביבתנו.

מערכות שמע ובידור דיגיטליות

חוויית הנסיעה שלנו מועצמת אף יותר באמצעות מערכות שמע ווידיאו דיגיטליות. החל ממערכות DVD עם מסכים קטנים בהם הילדים יכולים לצפות בסדרה אהובה או אפילו לשחק במושב האחורי כאשר אנו נוהגים. את המוזיקה שלנו אפשר לשמוע היום באיכות גבוהה ולהכין מראש מאגר מוזיקה עצום אותו ניתן להתקין ברכב. אפשר לשמוע מוזיקה חיה באמצעות שירותי סטרימינג – שיפור משמעותי ביחס לרדיו-דיסק הנוסטלגי.

רכבים אוטונומיים

כיום, אנו בעידן שבו המערכות הדיגיטליות המתחילות להוות חלק בלתי נפרד מהרכב מסוגלות לקחת את המושכות ולנהוג בעצמן. בקליפורניה, נערך כיום ניסוי ברכבים אוטונומיים בהם הנהג אינו מתפעל את הרכב אלא מערכת של חיישנים שולטת על ההגאים וקובעת את מהירות הנסיעה וכיוונה.

אנו עדיין לא בעידן שבו ניתן על פי חוק לתפעל את הרכב ללא נהג בכלל. לכן, בעת הצורך נהג הנמצא במרכז בקרה חיצוני או בתוך הרכב יכול להחזיר את השליטה אליו ולנווט את הרכב, להאט את נסיעתו או לבלום לחלוטין במקרה שעשויה להתרחש תאונה כלשהי. אם בתאונות עסקינן, חשוב לגלות גם את היתרונות שיש לעולם הדיגיטלי בתחום ביטוח הרכב.

ביטוח הרכב עובר לדיגיטל

מעבר למאפיינים הדיגיטליים השונים ברכב עצמו גם פוליסות ביטוח רכב עברו תהליך של מעבר לעולם הדיגיטלי. כיום, אפשר לרכוש את הביטוחים השונים לרכב בלחיצת כפתור באמצעות אתר האינטרנט של החברות השונות. כדי לבנות פוליסה מתאימה הכוללת את הכיסויים החשובים עבורכם יש לענות על שאלון מקוון בו אתם נדרשים למלא פרטים פשוטים אודות הרכב והאביזרים שהוא כולל, על היסטורית וותק הנהיגה של כל אחד מהנהגים ברכב ונתונים נוספים הקשורים למקום המגורים שלכם.

באמצעות חישוב מדויק המקביל לחישוב שמבצעת התוכנה המשמשת את סוכני הביטוח כאשר הם נותנים לכם הצעה לביטוח הרכב אתם יכולים לקבל מחיר סופי לפוליסה. לאחר מכן יוצעו לכם הרחבות שונות שניתן להוסיף וכן התאמה לנהגים צעירים או בעלי היסטוריה של תביעות ביטוח קודמות בתחום הרכב. לאחר קבלת הצעת המחיר ניתן להזין את פרטי כרטיס האשראי באתר ולהדפיס את פרטי הפוליסה בעצמכם. כיום, שיטה זו מאפשרת לחסוך סכום כסף ניכר בפוליסה השנתית – במיוחד משום שהחברה אינה משלמת לסוכן ביטוח או לנציג מכירות על התהליך.

לסיכום, כניסת הטכנולוגיות השונות לתחום הרכב פותחת צוהר לעולם בטוח ונוח יותר לנהיגה. החל ממערכות הבטיחות וכלה במערכות הבידור הקיימות ברכב. אנו רואים מגמה גוברת והולכת שבה הרכבים ישלטו על ידי מערכות דיגיטליות אלה ויוכלו לחסוך בעתיד את הטרדה שבנהיגה עצמה. חשבו על האפשרויות הרבות הטמונות בנהיגה מבלי שאתם צריכים להיות פעילים בתפעול הרכב בפקק או בנסיעה ארוכה. נהיגה זו יכולה גם למנוע חלק מטעויות האנוש הנחשבות היום לגורם מספר אחד בתאונות עם נפגעים. אכן עתיד דיגיטלי ותקופה מרתקת בעולם הרכב עומדים לפנינו.

רכב אוטונומי – גימיק או מציאות?