מוצרי מזון    

הפיצות היקרות בעולם

pixabay

כמה עולה משולש פיצה? 10 שקלים, 20 שקלים, אולי 30 שקלים? אבל יש פיצות שעולות פי עשר. מסתבר שבחירה ספציפית מאוד של חומרי גלם יכולה להפוך את המאכל העממי הנפוץ בעולם למוצר צריכה יקר מאוד.

התענוג עשוי לעלות מאות שקלים ויותר – הנה כל הפרטים

ההיסטוריה של הפיצה מתחילה עמוק בימי הביניים – כבר אז,היא היתה להיט והתפשטה בכל אירופה. מאז היא הספיקה להשתלט על ארצות הברית, להתרחב לאסיה ולהתמקם גם באזור הים התיכון. עם זאת, בתחילת הדרך הייתה פיצה מאכל עממי ונגיש שמבוסס רק על בצק שמרים ושכבה של רוטב עגבניות, גבינה ותוספות – אך כיום מסתבר שאפשר להפוך אותה למוצר אקסקלוסיבי.

הדרך לשדרג פיצות ( אולי בצורה מוגזמת) היא לבחור עבורם חומרי גלם מאוד מסוימים. ככל שהבחירה הספציפית בחומרי הגלם תהיה אקזוטית ונדירה יותר, כך המחיר של הפיצה יעלה. במקביל, יש שיטענו שפיצות יקרות הן תוצאה של השקעת זמן מצד השף, הצוות והבעלים. גם את הגישה הזו ניתן למצוא בפיצריות שונות ברחבי העולם ובעיקר במסעדות מישלן בעלות שם.

האהבה לפיצה חוצה גילאים ותרבויות והיא משותפת לאנשים בכל רחבי העולם. אבל כמה באמת עולה התענוג של פיצה יקרה במיוחד?

72 שעות רק עד ההתפחה

השמועה גורסת שהפיצה היקרה בעולם נמצאת במסעדת Renatoviola שבאיטליה, אלא מה. השם הרשמי הוא "פיצת לואי ה-13" והסוד מתחיל בתהליך הכנה מבצק שתופח 72 שעות. אם זה לא מספיק, על הבצק הזה מניחים מוצרלה מחלב בופאלו וברשימת התוספות מציעים שלושה סוגי קוויאר ולובסטר שמוטס ספיישל מנורבגיה. המחיר עומד על 12 אלף דולר למגש – אבל הוא כולל פיזור מלח ורוד שמיובא מאוסטרליה. שווה כל שקל.

לשם השוואה, בחודש דצמבר 2010 הכריז השף קלאודה קאמילרי על כך שהוא יודע להכין פיצת גורמה. באותה תקופה גם נכנסה הפיצה של קאמילרי לשיא גינס וזאת תודות לשימוש בבצק פטריות טראפלס לבנות, עלה זהב בשווי 24 קראט וגם כאן ציפוי מוצרלה מחלב בופאלו. מבחינת התמחור, השף הציע את הפיצה במחיר של 1,000 שקל למשולש ובלי אפשרות להזמנת מגש משפחתי לילדים. אם כבר ארגנתם את הכסף, קחו בחשבון שיש מגבלה שמאפשרת לקנות את הפיצה רק בהזמנה של שבוע מראש.

בארצות הברית לא מוכנים להישאר מאחור

אין משהו שהאמריקאים יותר אוהבים מאשר תחרות מול אירופאים. בכל הנוגע לחוויות קולינריות למשל, בעלי הון עצמי וחשבון פתוח יכולים למצוא פיצות יקרות ומשובחות כמעט בכל פינה במנהטן. אם רוצים להרים עוד יותר את הרף, כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס למסעדת Industry Kitchen בניו יורק ולגלות בתפריט מגש פיצה שעולה 2,000 דולר – או 250 דולר למשולש.

ציפוי הפיצה של Industry Kitchen מורכב משבבי זהב 24 קראט ואליהם מצטרפים עוד מרכיבים יקרים ולא קונבנציונאליים. כמובן שהמחיר הגבוה לא מבטיח פיצה טובה, אך זו חוויה חד פעמית שבהחלט כדאי לנסות.