חדשות    

הפניקס – להפחתת דמי הניהול השפעה מהותית על התוצאות

חברת הביטוח הפניקס המחזיקה בבית ההשקעות אקסלנס, מסרה כי להפחתת דמי הניהול בקופות הגמל ובביטוחי החיים ל-1.05% עלולה להיות השפעה מהותית על התוצאות ועל שוויה של פעילות הגמל (שמרוכזת בחברה הבת, אקסלנס). "על פי הפרסומים", כותבת הפניקס בהודעה למשקיעים, "החל מינואר 2014 דמי הניהול השנתיים המירביים בקופות הגמל וביטוחי המנהלים שאינם מבטיחי תשואה יהיו עד 1.05% מהיתרה הצבורה בחשבונו של כל עמית ועד 4% מההפקדות השוטפות, כאשר מקבלי קצבאות הזקנה והשארים
ישלמו עד 0.6% מהנכסים העומדים כנגד התחייבויות הקופה כלפיהם . כן נקבע כי במהלך שנת 2013 דמי הניהול ישולמו יהיו בשיעור של עד 1.1% מהיתרה הצבורה בחשבונו של כל עמית . ביחס לפוליסות ביטוח נקבע כי תקרת דמי הניהול לא תחול על פוליסות ביטוח שהוצאו לפני .1.1.2013 למיטב ידיעת החברה ובהתבסס על הפרסומים השונים ההחלטה הנ"ל מתייחסת אך ורק לגובה דמי הניהול המכסימאליים בקופות הגמל וביטוחי המנהלים ואינה חלה על דמי הניהול הנגבים בגין ניהול קרנות השתלמות וקרנות פנסיה. יצוין כי עיקר פעילות הגמל של החברה מנוהלת באמצעות אקסלנס השקעות בע"מ. החברה בוחנת שורה של צעדים בהם יכול ותנקוט על מנת למתן את השפעת ההפחתה הצפויה בדמי הניהול.
להערכת החברה לתיקון האמור צפויה להיות השפעה מהותית על ההכנסות מדמי ניהול של
החברות המנהלות של קופות גמל ועלול אף להביא לפגיעה בשווי פעילות קופות הגמל הרשום
בספריה של החברה.כמו כן לתיקון האמור צפויה להיות השפעה על הרווחיות השוטפת בעתיד
והערך הגלום בגין פוליסות ביטוח חיים חדשות שיימכרו, לרבות השפעות עקיפות על חלק מתיק ביטוח החיים של הקבוצה. החברה בוחנת את ההשפעות האפשריות של יישום התקנות על תוצאות פעילותה ומצבה הכספי, לרבות הצורך בביצוע הפרשות בגין ירידת ערך".