חדשות    

הקבלנים יפגעו כתוצאה מדחיית חוק מע"מ אפס

הכלכלן הראשי של אקסלנס, יניב חברון, בסקירה היומית של אקסלנס אומר כי דחיית אישורו של חוק מע"מ אפס מעוררת שתי בעיות: ערעור אמון הצרכנים בנוגע לכניסתו של החוק לתוקף, זאת לאור ההתנגדות הרבה (ולהערכתנו המוצדקת) הנשמעת כלפיו והפגיעה בקבלנים.  לטענתו, "הקבלנים הקטנים והבינוניים צפויים לרשום את הפגיעה הגדולה ביותר – הציפייה שנוצרה בתקופה האחרונה מכניסתו של החוק לתוקף הביאה למצב קיפאון בשוק הנדל"ן, שכן קוני דירות פוטנציאליים רבים 'יושבים על הגדר' בציפייה להחלתו של החוק".
לפיכך,  דחיית אישורו של החוק משמעותה הפסדים הולכים וגדלים לקבלנים אשר השקיעו בבניית דירות ומחכים לקונים הפוטנציאליים – "ככל שהזמן יעבור, ובהינתן המשך הקיפאון בשוק, כך יגדל הלחץ הפיננסי על הקבלנים. עיקר הפגיעה תהיה באותם קבלנים "קטנים" ו"בינוניים", בעלי יכולת מינוף נמוכה, אשר לא יוכלו לעמוד בלחץ התשלומים". 
"מקרה הקיצון של מצב זה עלול להוביל לירידת מחירים מהירה מדי: לחץ הקבלנים למכור לצד מחסור בקונים יוביל בסופו של דבר להורדת מחירים דרסטית אשר תפגע בשוק הנדל"ן ובכלכלה כולה". 
חוק מע"מ 0%, אשר נועד להוזיל את מחיר הדירות עבור זוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה, אמור היה לזכות לאישור עד סיום מושב הכנסת הקודמת, אך למעלה מ-2,000 התנגדויות הוגשו לחוק על ידי חברי כנסת חרדים ומטעם מפלגת העבודה.